• Ture888

Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?

Jag har kommit underfund med att kvinnor väldigt sällan är ärliga och faktiskt säger vad de tycker. När man pratar med dem bryr de sig alltid mer om känslor än om verklighet och sanning. Är helt övertygad om att detta också är anledningen till att SD är relativt små bland kvinnor, de visar den brutala verkligheten som den är och det gillar inte kvinnor.

Jag tror kvinnor inte nödvändigtvis vill höra sanningen, om sanningen får dem att må dåligt. Medan män hellre vill höra sanningen, även om den inte låter fin. Och jag har kommit på nu att jag är sjukt trött på kvinnor som aldrig kan hålla sig till sanningen, även om man uttryckligen ber dem.

Till exempel om någon ser någon som är tjock. En man skulle ha lättare att säga "du är tjock, börja träna". Inte för att vara elak, utan för att hjälpa personen som är tjock. Men se det klarar inte många kvinnor av att göra. De säger istället "alla är lika fina, älska din kropp". Det är inte sant, men det får personen att känna sig bättre för tillfället. Känslorna trumfar sanningen i kvinnans värld.

Kvinnor bryr sig också mycket mer om vad omgivningen tycker. Av den anledningen är de av naturen mindre självständiga än män som i större utsträckning vågar stå för sina åsikter. För kvinnor är det viktiga att omgivningen håller med dem, än att de får yttra vad de verkligen tycker.

Sedan finns det naturligtvis tjejer som inte är så här, och det är dessa tjejer som är guldkornen för oss män. Fler män här som tycker likadant, men som kanske inte har självförtroende nog att lämna kvinnor som bara sysslar med vita lögner?

• Svar på tråden Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?
  • Anonym (hemmablinda)
    nihka skrev 2018-08-05 11:22:27 följande:
    Nya inbilska antaganden som går i stil med de tidigare.

Nej, jag tänker inte utge mig för någon jag inte är. Jag har haft samma konto i över 10 år och tänker inte börja föreställa mig och spela rollspel för att någon inbilsk människa ber mig. 
    Att du har kunnat ägna dig åt de härskartekniker du gör och de personangrepp i 10 år styrker ju mitt påstående att kvinnor får härja fritt medan män skall sköta sig.
  • MsFry
    Ture888 skrev 2018-08-05 10:58:51 följande:

Ja, naturligtvis. Tror du män är ärliga mot kvinnor? Nej, för då vet de att kvinnan bryter ihop, får CP-ryck eller tycker han är känslokall. Därför ljuger man får att komma åt fittan. Hade kvinnor kunnat hantera sanningen hade det inte behövts. Så visst anpassar vi oss efter varandra.

Nej, din dummer. Och det tror jag du fattar. Men jag ska förklara. Vackra och sexiga kvinnor blir alltid bättre behandlade av män än fula och feta tjejer. Det betyder inte att man vill ha sex där och då, men som man har man alltid i bakhuvudet att varje tjej man ser går att knulla med, därför är man extra trevlig mot de som ser bra ut.

Så är det på arbetsplatser, ute på gatan, när man stannar för en fotgängare mm. Den mentaliteten spelar in överallt, och det är de snygga tjejerna väl medvetna om (och har varit sedan de kom in i puberteten).

Trist att du inte klarar av att argumentera utan personangrepp. Det gör dig ointressant att föra vidare diskussion med.
  • Anonym (hemmablinda)
    Ture888 skrev 2018-08-05 11:26:46 följande:
    Tyvärr? Det är helt naturligt. Kvinnors utseende signalerar fertilitet, mäns bedrifter signalerar hur bra support de kan vara i en familj.

Det är inte det minsta konstigt. Kolla hur populärt många idrotter är i OS på YouTube när kvinnor uppträder. Det är rena mjukporren, vem fan bryr sig om resultaten då?

Jag tycker det var smaklöst när lynchmobben började leka amatörpsykologer och ställa "diagnoser" där de försökte förminska dig genom att påstå att du har apsberger. Skulle vi bete oss så mot en kvinna skulle anmälningarna hagla och kontona skulle bannas direkt.

De är inget annat än en trångsynt mobb som beter sig precis som SD:are som de säger sig avsky.

• Ture888
    MsFry skrev 2018-08-05 11:29:20 följande:
    Trist att du inte klarar av att argumentera utan personangrepp. Det gör dig ointressant att föra vidare diskussion med.
    Du kan ju definiera "dummer" som personangrepp och sedan använda det som argument för att lämna diskussionen för att du saknar argument om du vill.

Ganska genomskinligt dock.
  • Anonym (hemmablinda)
    MsFry skrev 2018-08-05 11:29:20 följande:

Det var ni i lynchmobben som ställde"diagnosen" aspberger på Ture i ett försök att förminska honom. Ni är som ett gäng SD:are som skall låta meningsmotståndare löpa gatlopp.

Ni borde skämmas.

• Ture888
    Anonym (hemmablinda) skrev 2018-08-05 11:31:58 följande:

Jag tycker det var smaklöst när lynchmobben började leka amatörpsykologer och ställa "diagnoser" där de försökte förminska dig genom att påstå att du har apsberger. Skulle vi bete oss så mot en kvinna skulle anmälningarna hagla och kontona skulle bannas direkt.

De är inget annat än en trångsynt mobb som beter sig precis som SD:are som de säger sig avsky.

Det är så kvinnor gör när de ska mobba ut andra kvinnor ur en grupp. Då fungerar det eftersom kvinnor är klenare mentalt än män och bryr sig väldigt mycket om vad omgivningen tycker och tänker om dem.

Men när de kör samma strategi på män fungerar det inte lika bra eftersom mäns mentalitet är självständigare än kvinnors. Vi behöver inte ständig validering av omgivningen, till exempel skiter jag i att du stöttar mig, för jag vet att jag har rätt.
  • Anonym (hemmablinda)
    Ture888 skrev 2018-08-05 11:35:18 följande:
    Det är så kvinnor gör när de ska mobba ut andra kvinnor ur en grupp. Då fungerar det eftersom kvinnor är klenare mentalt än män och bryr sig väldigt mycket om vad omgivningen tycker och tänker om dem.

Men när de kör samma strategi på män fungerar det inte lika bra eftersom mäns mentalitet är självständigare än kvinnors. Vi behöver inte ständig validering av omgivningen, till exempel skiter jag i att du stöttar mig, för jag vet att jag har rätt.
    Jag vet. De ser dock att jag stöttar dig ;)
  • nihka
    Anonym (grind) skrev 2018-08-05 11:10:57 följande:
    Det var tråkigt att höra. Dessa kommentarer tas dock bort när du anmäler dem. Det är skillnaden.
    Inte så jättetråkigt kan man anta eftersom du själv har kallat mig för exempelvis "idiot" ett flertal gånger och jag ignorerade dig i över ett halvår på grund av dina påhopp - om du är gamla grind.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (55)

Ts; kan du inte svara på hur många och hur långa förhållanden du har haft?

Finns det många kvinnor på din arbetsplats?

• MsFry
    Ture888 skrev 2018-08-05 11:32:26 följande:

Du kan ju definiera "dummer" som personangrepp och sedan använda det som argument för att lämna diskussionen för att du saknar argument om du vill.

Ganska genomskinligt dock.

Det är ett personangrepp. Men det är okej, du klarar inte att argumentera utan det, du kan dock inte kräva att andra ska delta på dina villkor. Du gör ett så bra jobb att argumentera mot dig själv så det behövs inga vidare inspel från mig.
Svar på tråden Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?