Anonym (Hm) skrev 2018-08-01 20:28:31 följande:
Verkligen intressant
Vet inte om du skriver så med ironi i baktanke?
-
Annars så kan man också säga att det forskas alldeles för lite kring det här med synstadierna i livet.
-
Först är synen kass vid födsel, vi lyssnar nästan oss fram bara och är blinda också minns jag att jag läst. Rätt som det är så får vi supersyn ett par år senare, ungdoms åren.. och nu kan vi jävlar se allt i Ultraskarpt läge som värsta kikarsiktet på ett vapen, många år senare kommer då stadiet när vi börjar med huvudvärk o sån skit, läser man en bok i minsta lilla mörka rum "dunkelljus och sånt så är det helt meningslöst att ha försökt förstå nånting alls av det du läst, har ni aldrig hört folk skrika, "tänd ljuset jag ser inget!" Det skriker dom inte utan att det är helt sant, om man då är ungdom och andra sidan så ser man även om så ljuset är helt släckt, 15-20 år till.. Vi närmar oss kanske nu +40 års krisen sen satsar man allt man har på att så länge som det bara går säga, "nä jag vill inte ha brillor, jävla
glasögonormar och första dagen efter optikerbesöket på jobbet kan upplevas som en mardröm.. "ska man behöva bli en sån och se ner på det som ett handikapp och att man vill inte vara ett 4-eye, så kommer domedagen när man tar sig till optikern och dom tittar på en och säger med lite chockad min efter undersökningen "Vafan människa du ser inte ett förbannat skit, hur länge har du haft det så här?" Varför har du inte kommit hit tidigare? Och dom frågar om man har haft ont i huvudet, och man stoppar undan treo-röret i fickan samtidigt som man får frågan. Ett på år till sen kommer
grå starr på ögat, läsglasögon eller progressiva glasögon med förstoring som likt ett stjärnteleskop och apropå läsglasögon, plötsligt står man där med 5 par glasögon.. så man sätter ett band om dem och hänger dom runt halsen, hallå! Du ser till att ha ett par på toaletten och ett par vid nattduksbordet och ett par i bilen och ett par i handväska eller fickan med dig när du lämnar huset och ett hos barnen som du ska hälsa på eller hos föräldrarna om dom fortfarande är i livet. Du ska aldrig vara utan dina glasögon och reserv par som sagt lite överallt. För att slutligen övergå snabbt till ännu sämre syn igen som likt ett helt liv tidigare och man orkar till sist inte ta på sig brillorna längre och bara låter de ligga vid nattduksbordet hela dagen, man gissar sig fram igen med hörseln och känner sig när man stakar sig fram i korridorerna på hemmet. -Lite så här om just glasögon. Det här skit intressant "Hm.