Inlägg från: Anonym (jl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jl)

Tvingas att arbeta

Anonym (K) skrev 2018-08-01 07:07:30 följande:

Alltså herregud... du verkar vara en riktig ?jag?-människa av värsta sorten, riktigt mesig. Varför skulle dom lägga tid och engagemang på att lära dig ett jobb och inte förvänta sig att du ska vara kvar där? Att du ville ?prova på? är en ganska sjuk syn på det hela när du gått tre läropass, du borde isf sagt nått efter första. Det är inte ett fritidsintresse man vill se om man gillar utan ett JOBB.

Alltså herregud... du verkar vara en människa som bara lever för att arbeta.

DET kallar jag mesigt! 

Kom tillbaka den dagen du har blivit sjuk av ditt jobb. Så förstår du kanske att man kan bli lite "kräsen", för det finns alltså riktigt många dåliga jobb därute. Det är kanske ett sådant TS har provat på. 

Du har förhoppningsvis haft tur och har ett bra jobb som du gillar och mår bra av?
  • Anonym (jl)
    Anonym (skattebetalare) skrev 2018-08-16 13:55:58 följande:

Kanske jag kan sjukskriva mig?

Nä, det behöver du inte, om du har det bra.

Men man behöver alltså inte acceptera dåliga arbetsvillkor, bara för att man har någon slags idé om att "så är det att jobba". 

Det är den inställningen som gör att det finns som många skitjobb. Finns alltid nån idiot som går med på det. Ett tag i alla fall. Varför tror du de har personalbrist?
Svar på tråden Tvingas att arbeta