• Smultronit

Hjälp att tyda gravtest

Hej allihopa!

Efter att ja försökt i några månader tog jag idag ett gravtest på dag 28, BIM enl min kalender även om jag sista månaderna fått mens den 30-31a.

Tycker mig se ett halvtydligt sträck men vågar såklart inte lite på det då jag aldrig fått något innan och det är svagt?

Vad säger ni tjejer är jag gravid?? Eller bör jag köpa förr test?

(Att tillägga är att detta är morgonurin kl 05.30 men jag var uppe på natten och kissade kl 03.)

• Svar på tråden Hjälp att tyda gravtest
  • Tessaloniki

Jag tycker mig definitivt se ett streck där men skulle nog personligen även testa på ett digitalt bara för säkerhets skull :)

Så grattis!! (i förskott) :)

• Smultronit

Stort tack för snabba svar! Kul att plusset dessutom kom på min födelsedag :)

Nån som har tips om bra gravtest? Har hört att CB lam vara lite svajigt tidigt i graviditeten.

(Och ja, jag såg ju sträcket men svårt å tro på när man längtat så)

• Anonym (L)

Tydligt positivt. Du behöver inte ta fler test.

Ibland är det lättare att se strecken om man håller testet på rätt håll, alltså tvärtemot hur det ligger på bilden. Texten ska vara rättvänd. Men eftersom ditt test är så tydligt så är det inte tvekan.

• Tessaloniki
    Smultronit skrev 2018-08-01 09:38:27 följande:

Stort tack för snabba svar! Kul att plusset dessutom kom på min födelsedag :)

Nån som har tips om bra gravtest? Har hört att CB lam vara lite svajigt tidigt i graviditeten.

(Och ja, jag såg ju sträcket men svårt å tro på när man längtat så)

Jag tycker att clearblue digital funkar bra. Iofs kanske du är väldigt tidigt i graviditeten. Men skulle nog prova den ändå :)
Svar på tråden Hjälp att tyda gravtest