• Anonym (Lisa)

Läkaren frågade ut mig

Är mycket på sjukhus och har nyligen fyllt 18, men trots min ålder är jag väldigt mogen, tycker dock inte att jag blev bra mottagen av läkaren och det känns som att det bara ska tänkas om "sex och pirr"

Hon frågade iallafall om jag var gift, och hade barn? Isåfall hur många? Om jag dricker mycket alkohol, vad jag studerar och varför, om jag har sex ofta eller partner.

Blev riktigt utfrågad och hon tyckte jag var "snofsig"

Varför är så många läkare sådär.

Var dessutom där för mitt öra och inte psykologiska utredningar.

• Svar på tråden Läkaren frågade ut mig
  • Anonym (Lisa)

[quote=78933616][quote-nick]Anonym (Elin) skrev 2018-08-03 00:35:12 följande:[/quote-nick]Hmm, svårt att svara på. Men tror att många drar alla över en kant.

Jag har varit med om det flera gånger i ung ålder.

Var inne för blindtarmen mär jag var 18 och fick också utfrågningar om hur ofta och många jag hade sex med och de tog graviditetstest. Var då oskuld vilket de inte köpte.

När jag var 22 var jag inne igen för magen, fick utfrågningar om hur ofta jag dricker alkohol ochnör jag sa att jag inte dricker alkohol undrade läkarn om jag var religös och om jag hade tänkt att börja dricka snart samt i vilka mängder... jag skulle alltså fundera över hur mycket alkohol jag tänkte dricka när jag väl började... helt ovecentligt och onödigt...

Visst kan man bli trött, även om man kan förstå att det är många som ljuger dem rätt upp i ansiktet.

Såvitt du kan svara ärligt och stå för det du gör/inte gör så försök att inte bry dig om deras onödiga blaha[/

Ja precis, är dock inte religiös och sa att jag drack alkohol rätt ofta

Men tycker inte det passar sig och fråga en nybliven 18 åring om man är gift och har mer än 1 barn när man inte ens har det,

• Anonym (Lisa)

Tyckte det värsta kom när hon frågade om jag var gift, hade inte ens ring eller något.

Sen hånades jag.

Svar på tråden Läkaren frågade ut mig