Någon som leasar en Peugeot?
Något sent svar kanske, men jag privatleasar en Peugeot 208 som jag hämtade ut i mars 2016.
Jag valde mest den för att jag hade inte så jättebra ekonomi just då, men hade fått nog av alla gamla bilar jag haft som alltid gick sönder i de mest opassande situationer ute på landsvägen.
Den var då en av de billigare bilarna att privatleasa. Jag fick betala 1995kr per månad i 3 år och då ingick vinterdäck, men det var en kampanj, så vanligtvis får man lägga till lite för vinterdäck.
Ett år senare hade samma bil gått ner i pris till ca 1500kr per månad för de som tecknade avtal då.
Nu behöver jag en större och motorstarkare bil, så i början av nästa år kommer jag "uppgradera" till en Peugeot 308 SW GT som då blir märkbart dyrare, men med väldigt mycket utrustning och stark motor.
Varför väljer jag då Peugeot? Jo för att man får mycket för pengarna. Vill jag ha en liknande bil som jag nyss nämnde att jag vill byta till med samma utrustningsnivå och stark motor, men kanske från Volvo eller Mercedes istället så är man snabbt uppe i över 5000kr per månad i privatleasing jämfört med 3600kr för Peugeon som jag vill ha.