Min man vägrar att skiljas
Hej,
Har nu efter 11 år av olycka bestämt mig för att skiljas från min man. Han har inte tagit det på ett bra och civilt sätt. Vi har en snart 6 årig son. Jag har tillfälligt flyttat ut hos mina förälrar för att slipa konflikter där hemma. Han har använt olika ursäkter för att inte ha vår son med honom så att min son är med mig sen jag lämnade huset. Min son ska börja skolan om några veckor. Min man har börjat använda honom som ursäkt för att få mig att komma tillbaka. Han säger att det är bäst att vi väntar med att jag flytar hemmifrån till efter några månader från att min son har börjat skola för mins sons bästa.
Jag vet att skilsmässan för sig kommer att vara hård på sonen. Mamman i mig vill inte skada min son och minska skadan så mycket det går. Å andra sida är jag rädd att han använder det som ursäkt så att kommer tillbaka och då kommer han att få mig att stanna eller om det blir konflikter hemma. En annan sak jag tänker på att om vi gå efter hans förslag att vi gå tillbaka hem och leva ett bra liv framför vår son och sen skiljas kanske skadar sonen och förvirar honom
Vad tycker ni är bäst. Ska jag gå tillbaka och vänta några månader till tills sonen har kommit igång med skolan och sånt eller ska jag lämna redan nu innanhan börjar skolan?
Om min man vägrar att gå på att jag flyter ut för gått och vill inte berätta för sonen vad ska jag göra? Hur ska jag berätta och när?