Köpa grejer, när?
Ni som är/har varit gravida.
När började ni köpa saker till bebis? Vad började ni med, i vilken ordning köpte ni sakerna och när?
När började ni köpa saker till bebis? Vad började ni med, i vilken ordning köpte ni sakerna och när?
Jag är i vecka 11+6 (vecka 12) och jag har fått ett par grejer. Bland annat en jättefin filt, två bodys, två byxor och två par strumpor. Nu avvaktar jag tills längre fram, vet inte exakt när. Men jag skulle rekommendera (nu vet jag inte vilken vecka du är i) att i alla fall vänta tills efter vecka 12 då missfallsrisken minskat med många %.
Jag själv ville vänta tills jag såg att den lille levde och det fick jag bekräftat i Torsdags :)
Med första köpte jag några bebiskläder i typ vecka 9-10 nånstans. Det mesta var inhandlat i vecka 20, förrutom några smågrejer. Spjälsäng runt vecka 12, vagn och babyskydd någon vecka därefter o.s.v. Kommer inte ihåg exakt när, eller vad, men det mesta hade vi färdigt tidigt. Till och med en sån där ful antilop-matstol från IKEA, som inte användes förrän sonen var runt halvåret ha ha.
Förstagångsföräldrar...
Köpte grejer efter rul v 19, då allt såg bra ut. Kommer inte ihåg vad vi skaffade först eller sist. Men rätt skönt att köpa klart det mesta innan typ v 30 för sen tyckte jag att det blev tungt och jobbigt att gå i affärer....
Tänkte börja köpa saker efter RUL.
Är i v 15+2 nu, första barnet.
Hej ts!
Jag är ännu inte gravid men vi är igång och försöker sedan i maj. Jag har haft otroligt stor längtan efter barn och mitt sätt att hantera det har varit att köpa grejer som jag verkligen älskar. Jag tror att jag började med det i typ januari. Har bodys i neutrala färger, tygblöjor och enstaka andra prylar (t.ex. Badlakan och en snuttis) i neutrala färger som funkar för båda könen. Min man köpte för inte så länge sen även ett sånt där babygym som han blev helt förälskad i, den var jättegullig och det är kul att han också är taggad :) mitt allra senaste inköp är min jättefina skötväska från Elodie Details. Har haft koll på den jättelänge då den var DYR, men nu fanns den nedsatt på deras sommarrea och då passade jag på.
Kanske låter som att jag är galen men det är mitt sätt att hantera en obeskrivlig längtan och det gör knappast någon skada. Och när man köper så här så kan man köpa saker man verkligen älskar, och kanske lite dyrare grejer också. Om grejerna mot förmodan inte skulle komma att användas (det kommer de att bli, om vi inte lyckas bli gravida så kommer vi adoptera) så säljer jag grejerna bara. Den dagen den sorgen.
Jag är i vecka 34 och i stort sett alla inköp är klara. Vi började köpa saker i vecka 28. Jag ville inte börja köpa saker för tidigt då jag är lite vidskeplig men ville i te vänta för länge heller.
Hej ts!
Jag är ännu inte gravid men vi är igång och försöker sedan i maj. Jag har haft otroligt stor längtan efter barn och mitt sätt att hantera det har varit att köpa grejer som jag verkligen älskar. Jag tror att jag började med det i typ januari. Har bodys i neutrala färger, tygblöjor och enstaka andra prylar (t.ex. Badlakan och en snuttis) i neutrala färger som funkar för båda könen. Min man köpte för inte så länge sen även ett sånt där babygym som han blev helt förälskad i, den var jättegullig och det är kul att han också är taggad :) mitt allra senaste inköp är min jättefina skötväska från Elodie Details. Har haft koll på den jättelänge då den var DYR, men nu fanns den nedsatt på deras sommarrea och då passade jag på.
Kanske låter som att jag är galen men det är mitt sätt att hantera en obeskrivlig längtan och det gör knappast någon skada. Och när man köper så här så kan man köpa saker man verkligen älskar, och kanske lite dyrare grejer också. Om grejerna mot förmodan inte skulle komma att användas (det kommer de att bli, om vi inte lyckas bli gravida så kommer vi adoptera) så säljer jag grejerna bara. Den dagen den sorgen.
Jag hoppas att ni snart får ert älskade barn, ett stort lycka till! :)
Köp när du vill! Det ingår :)
Vi köpte första plaggen efter KUB. Vagn efter RUL. Säng och babyskydd v26 :)
Det här är din resa och din upplevelse, forma den så den passar dig!