• nadie2019

clearblue digital

Hej, 
    Jag har idag använt ett clearblue digital test och det visade 1 - 2 veckor, men som jag förstår det så är det från ägglossning? Jag har även läst lite på forum och en del skriver att man ska lägga på 2 veckor, dvs att graviditeten är omkring 4 veckor?

Senast vi fick till det, var den 20 juli, det går ju inte ihop? 

Den 23 juni fick vi även ihop det, men utav olika anledningar så togs en dagen efter tablett. Hade även en blödning efter, som en mens veckan efter. Men det kan väl inte vara det som testet ger utslag för? 

Jag är orolig och hoppas att någon kanske varit med om samma. Jag hoppas innerligt att det inte är något knasigt. 
    Tack.

• Svar på tråden clearblue digital
  • ESEP

Cb digital räknar från ägglossning som du skriver och om ni fått till det 20 juli låter ju det rimligt. Alltså mellan 7-14 dagar från befruktning är du gången säger testet.

Normalt räknas en graviditet från sista mensen och det är säkert det du menar med att lägga på två veckor.

• nadie2019

så det låter rimligt? 
    jag har verkligen ingen koll alls på det här. 
    tacksam för att du svarade. det är verkligen nytt det här, jag menar. själva härligheten är ju för 2 veckor och typ 3 dagar sedan, för att vara exakt.
    så... 

• Delilah2001
    nadie2019 skrev 2018-08-04 22:18:31 följande:

så det låter rimligt? 

jag har verkligen ingen koll alls på det här. 

tacksam för att du svarade. det är verkligen nytt det här, jag menar. själva härligheten är ju för 2 veckor och typ 3 dagar sedan, för att vara exakt.

så... 

Men vilket datum startade din senaste mens?
  • Stuppis1
    nadie2019 skrev 2018-08-04 22:06:14 följande:

Hej, 
    Jag har idag använt ett clearblue digital test och det visade 1 - 2 veckor, men som jag förstår det så är det från ägglossning? Jag har även läst lite på forum och en del skriver att man ska lägga på 2 veckor, dvs att graviditeten är omkring 4 veckor?

Senast vi fick till det, var den 20 juli, det går ju inte ihop? 

Den 23 juni fick vi även ihop det, men utav olika anledningar så togs en dagen efter tablett. Hade även en blödning efter, som en mens veckan efter. Men det kan väl inte vara det som testet ger utslag för? 

Jag är orolig och hoppas att någon kanske varit med om samma. Jag hoppas innerligt att det inte är något knasigt. 
    Tack.

Du hade sex den 20 juli. Spermier kan leva upp till fem dygn så din ägglossning och befruktning inträffar någon gång mellan 20 juli och 25 juli. Alltså kan du vara i vecka 3+4 till 4+1. Precis som du säger anger CB veckor från befruktning och graviditetslängd räknas från senaste mens, dvs plus två veckor till. 1-2 veckor på CB stämmer ju exakt då eftersom det betyder att du är någonstans mellan vecka 3-4.

Hoppas jag inte krånglade till det :)
  • nadie2019
    Stuppis1 skrev 2018-08-05 00:09:31 följande:

Du hade sex den 20 juli. Spermier kan leva upp till fem dygn så din ägglossning och befruktning inträffar någon gång mellan 20 juli och 25 juli. Alltså kan du vara i vecka 3+4 till 4+1. Precis som du säger anger CB veckor från befruktning och graviditetslängd räknas från senaste mens, dvs plus två veckor till. 1-2 veckor på CB stämmer ju exakt då eftersom det betyder att du är någonstans mellan vecka 3-4.

Hoppas jag inte krånglade till det :)

Hej, det känns så tidigt för alla symptom och allting. Jag menar då är fostret i magen cirka två veckor gammalt? Och jag kunde redan känns typ dagen två dagar efter att jag blivit befruktad att jag mådde annorlunda..
Svar på tråden clearblue digital