• empirii

Graviditet eller tidig mensvärk?

Hejsan!

Så hoppar rätt in i frågan, hade oskyddat sex på torsdagen den 26/7 och testade positivt på ägglossning natten/morgonen den 31/7 alltså 5-6 dagar senare på tisdagen. Ska ha mens typ den 12-13 aug om cykeln håller sig. På onsdagen hade jag som typ molande mensvärk och vart åksjuk för första gången på väldigt länge följt av illamående till och från sedan dess. Hade först värk mer åt vänster äggstock som sedan flyttade sig till höger sida (har pco så dubbel ägglossning är möjligt) men sedan ett dygn tillbaka är det typ som mensvärk mycket mer centrerad i mitten vid livmodern där det typ känns ??tungt?? i brist på bättre ord.

Har nu haft den där molandevärken i ca 5 dagar i sträck som inte alls vill lätta upp utan blir mer konstant. Vaknade inatt av att det gjorde rejält ont och var sjukt varm. Någon annan som kännt av liknande? Kan det vara extrem tidig mensvärk, sen ägglossningssmärta eller tidiga graviditetssymptom?

Grymt tacksam för svar!

• Svar på tråden Graviditet eller tidig mensvärk?
  • Corneliass

Mitt första symptom var att jag hade mensvärk. Det var ungefär 1 vecka innan beräknad mens och jag kände mensvärk i magen som jag ALDRIG får under mens. Får endast ont i ryggen så därför misstänkte jag graviditet.

Jag plussade första gången 5 dagar innan BM på ett "testa tidigt" test. Minns inte märket tyvärr. 

Så antingen väntar du tills din BIM eller så köper du ett tidigt test :) 

Gravid med första barnet
  • XssRocky

Hej! Jag hade äl den 30/7 , vi hade sex före och efter. Några dagar senare , kändes det som ett ?stick? och där efter ett gnoende på h äggledare/stock.

Har mått illa , ökat sug för allt möjligt. Har varit med livet som insats att handla.???? Ökade humörsvängningar allt från I?m so very happy happy happy! Till att böla för att hundarna trasslar ihop sig i kopplet.

Igår kom en smärta i ländrygg typ . Övergick till ljumske och vidare ut i höger lår. Alltså en riktigt smärtsam mensvärk! Men beräknar min mens om 9 dagar. ???? Har fortfarande ont i intervaller , min sambo är säker att det är en bulle på gång. Skickade mina symptom till min vän , och hennes svar va : Det var som att läsa ett sms från mig själv.

Kan vi ha turen att en bulle är på väg , eller är det min gamla äggledareimflammation som knackar på? Fast utan feber.. Tacksam för svar!! ??

Svar på tråden Graviditet eller tidig mensvärk?