• TopG

    Amningsnapp!

    Hallå.

    Har sen första veckan använt oss av amningsnapp! Problemet är att utan nappen så får han inget tag, det finns liksom inga bröstvårtor att hitta! Dom är himla små /platta! Han går upp väldigt bra i vikt o äter himla bra. Har massor med mjölk, nästan för mkt känns det som. Har inte fått mjölkstockning o med nappen är vi båda nöjda! Han är idag 1 månad.

    Men. Är det nägon fara att använda den? Är det ok att fortsätta med den? Har nån gång glömt den när vi varit iväg, har ju inte gått bra alls då! :(

  • Svar på tråden Amningsnapp!
  • Intenuintesåhär

    Jag hade amningsnapp de första åtta månaderna. BVC tyckte att jag skulle testa utan men hon hittade inte greppet så då fick det vara. Det är inte farligt att använda det, ibland kan man testa utan och se om barnet greppar men gör det inte det så fortsätt med nappen.

    Amningsnappen räddade min amning, utan den hade jag inte kunnat amma. Den är bäst!

  • 12345hopp

    Så länge bebisen går upp i vikt så är det såklart inget problem, nappen skall ju egentligen inte användas mer än nödvändigt då det kan hända att den inte tömmer bröstet lika bra=dålig viktuppgång men det verkar ju som att det fungerar bra för dig ändå så du kan ta det lugnt :)

    Prova helt enkelt lite titt som tätt utan napp, utan att göra någon större grej av det så kanske det löser sig när bebisen har växt till sig lite, och gör det inte det så är inte det hela världen heller så länge du och barnet mår bra! Har du provat att låta barnet suga med nappen tills utdrivningen sätter igång och sedan ta loss den? Det kanske kan locka honom till att ta tag!

    Får man fråga hur du gör för att det skall funka bra med amningsnappen? Min bebis är 2 månader och jag har försökt lite med nappen men den känns så himla stor och liksom konformad så det känns som att han kvävs av den och han kan typ inte suga alls då :(

  • BuoBä

    Jag använde amningsnapp tills dottern slutade amma vid 9 mån. Visst var det lite extra pyssel men det funkade bra så jag orkade inte ta kampen att sluta med det. BVC sa ingenting.

    Jag läste också det där med att brösten inte skulle tömmas ordentligt men det var verkligen inget problem jag hade.

    Allt blev för övrigt mycket lättare när jag kom på att jag kunde köpa en ask till. Då kunde jag förbereda inför natten och slapp upp och diska.

  • Stin22

    Jag hade amningsnapp under hela sonens amningsperiod, pgra för små bröstvårtor. Det gick superbra! Men stålsätt dig för alla BVC-sköterskor och liknande, de hakar av någon anledning upp sig på amningsnapp och vill att man ska gå över till att klara sig utan. Jag tyckte det var jättejobbigt i början, sen bara sket jag i det - sonen fick sin mat och annars hade jag ju bara fått börja med flaska ännu tidigare, för det gick verkligen inte utan den! Ett tips är att efter amning tvätta amningsnappen och stoppa den i bh:n. Då har man den alltid nära till hands! (De försvinner ju så lätt, de där luringarna!)

  • JiPe

    Vill tipsa er alla om amningsnappen från Mam! Den fungerade så mycket bättre för mig och även för min svägerska som jag tipsade om den. Den är lite mer platt som en vanlig napp och mina bebisar tyckte det var mycket enklare att få tag om den och snutta!

  • Jsv17

    Vi ammade också med napp hela vägen, tills vi gav upp amningen nu i helgen men ammades med napp i 8 månader. Helammad i 6 av dom Slutade pga att sonen tappade intresset när han började äta mat, han gillar mat

    Strunta i vad alla säger, amningsnappen räddade också min amning och går bebis upp i vikt är det absolut inget problem. Jag köpte ett flera st, och placerade dem i skötväskan, bilen osv för att det alltid skulle finnas gick hur bra helst.


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Amningsnapp!