• EmmaRenofalt

Symptom försvann över en natt-v 9-orolig!!!

Är i v 9+2. Har sen v 4 haft ömma bröst, lätt illamående & kännt mig allmänt trött,tung & gravid TILLS igår då jag vaknar & känner mig pigg, lätt i kroppen & typ inga symptom förutom lite ömma bröst. Va på tidigt UL förra v & man såg ett tickande hjärta. Hade dock ett MA för några mån sen i v 12 (fostret hade dött redan v 6) så nu e man ju så himla orolig att det är på g igen!!! Nån annan som varit med om att symptomen bara försvunnit snabbt?? Är lite orolig att jag ?ätit mig till ett missfall? då jag haft enormt sötsug båda grav & inte klarat äta så nyttigt jag velat..! Kan för mkt sötsaker orsaka MF?? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Symptom försvann över en natt-v 9-orolig!!!
  • filuren87

Du kan inte äta dig till ett missfall! så länge det inte är konstiga piller du knaprar i dig kanske:P Jag tror inte det är någon fara, vid det här laget är det ju inte ovanligt att symptomen börja avta och att man börjar må bättre! 

• Norisen

Du orsakar inte ett missfall om du äter godis. Missfall i tidig graviditet är oftast något som hänt från början som man ej själv kan påverka, dessutom har du ju sett hjärtat slå och det minskar ju risken för missfall väldigt markant! Var absolut inte orolig, symptom kommer och går under graviditet och det är inget ovanligt! Njut istället av att slippa illamåendet hihi. Hoppas detta lugnar dig lite iallafall!

• Sandy1988

Hej, jag är exakt med om samma sak, jag är gravid nu i vecka 12+3, var på tidigt ultraljud i vecka 8 och säg ett fint tickande hjärta, runt vecka 4 så börja jag få gravidsymptom och var extremt trött varje dag, lätt illamående och sen exakt som du så vaknade jag upp när jag var i vecka 8+6 och kände mig som en helt ny människa, tänkte inte så mycket mer på det men sen vecka 11 börja jag fundera lite och vi har även en sån hjärt dobbler sedan min första graviditet då vi hörde hjärtljud resan l vecka 9 men denna gång har vi fortfarande inte hört något. Vi har varit utomlands nu i 2 veckor och ska stanna ända till slutet av augusti så vi ska faktiskt gå på ett ultraljud här i Grekland imorgon för att titta för nu börjar jag bli lite orolig. Fortfarande inga symtom. Och inga blödningar tack Gud men ändå så är jag orolig i och med att alla symtomen försvann för flera veckor sen men att magen ändå växer!!!

• boxermamma

Om det blir missfall så är det inte pga ngt du gjort. Är embryot friskt och starkt så tjurar det sig fast oavsett.

Jag var med om samma som du. Kring vecka 7-8 var alla symtom borta en morgon. Jag var orolig i några veckor och kring v 11-12 fick jag ont i magen och blödde massor. Det blev alltså missfall för mig. Jag hoppas verkligen att det inte behöver vara så för dig.

För mig var det ändå tröstande att veta att det var en liten böna som nog inte var livsduglig och att det inte berodde på nåt jag gjort eller inte.

• JLES

Hade knappt några symtom men de jag hade försvann i vecka 9 bara sådär. Jag hade bara gått in i spökveckorna tidigt! Jag är i vecka 32 nu. :)

Svar på tråden Symptom försvann över en natt-v 9-orolig!!!