• Aelwa

När har man en bra lön?

Vad tycker ni är en bra lön? Vad tjänar egentligen medelsvensson?

Kramar//Jennie

• Svar på tråden När har man en bra lön?
  • Bonanza

En bra lön är väl 20 000 och uppåt. En riktigt bra lön är 30 000 och uppåt. En sjukt bra lön är 40 000 och uppåt.

/ Bonanza
  • Madge

För mig som har 12800 kr i månaden på en deltidstjänst är över 20 000 hög lön . Men annars är det väl över 30 000 kr som är hög lön.

• Min Aida

En bra lön är väl när man själv känner att man kan leva normalt, betala alla räkningar och fortfarande ha pengar över till att göra något roligt.... Sedan om det är 20000, 30000 eller mer borde inte spela någon roll.

• Aelwa

Aida, ja det är ju självklart att allt är relativt Men det är ju därför jags kriver denna tråd, vad tycker folk egentligen och sedan undrar jag ju också vad tjänar medelsvensson??

• Aelwa

Vad jobbar man med egentligen när man tjänar över 30.000 i månaden??
    Jag funderar på att utbilda mig till optiker eller inom socionomyrkena och där ligger lönen runt kanske 25.000kr vilket jag tycker är en bra lön

Har kollat lite på andra yrken men oftast ligger det ju runt där.

• Aelwa

Oj, ska tydliggöra mig lite, de yrken jag nämnde sist där är de jag kollat på med 3år eller längre högskoleutbildning.

• Bonanza

Aelwa - om man är chef av något slag brukar ju lönerna stiga lite.

/ Bonanza
  • puss

när det täcker alla utgifter, lite lyx plus en sparad slant.

• En helt vanlig mamma

Vad medelsvensson tjanar beror nog ocksa pa var i landet man bor...Jag ar forvanad over de hoga lonerna man far har i Gbg motfor skelleftea dar jag vaxte upp...Men sa ar det mkt har nere som ar dyrare ocksa, sa i slutandan far man val ung. samma levnadsstandard...

Bra lon ar relativt. Beroende pa studier, enganemang och vilke svarighetsgrad yrket kraver...o givet, utbud o efterfragan.

Vad tycker du?

• Majsan70

HAHA! Jag tror aldrig man uppnår en riktigt bra lön! Mycket vill ha mer sägs det ju.

Svar på tråden När har man en bra lön?