• Anonym (Empatisk krake)

    Hur kan jag bli mer attraktiv för kvinnor?

    Jag undrar hur jag kan få kvinnor att bli mer attraherade av mig, för när jag är ute och är i kontakt med kvinnor så är det ytterst sällan som jag uppfattat att de blivit attraherade av mig. Det kan vara att jag läser av dem fel också, men det är så jag uppfattat det.

    Jag ser medelbra ut, välutbildad, men är lite smal. Däremot tror jag inte det yttre och min utbildning är där det faller, utan snarare mitt sätt att vara och prata. Jag är omtänksam som person och inte särskilt dominant eller kontrollerande. Bra på att lyssna tror jag att jag är, och heller inte helt väck när det gäller det sociala, alltså jag är inte så blyg, men heller inte en pratkvarn.

    Men nånstans så triggar jag inte attraktionen. Vad kan det bero på, och hur kan jag bli bättre? Har ni några tips?

    Jag ska snart på en dejtingträff och skulle vilja göra bättre ifrån mig än sist gång.

    En sak jag minns för några år sedan var en tjejkompis som jag varit förtjust i länge. Hon var på resa utomlands och skrev att hon trodde hon blivit allvarligt sjuk av nåt virus. Genuint omtänksam som jag är försökte jag hitta information om detta på nätet och försökte hjälpa henne bäst jag kunde via vårt privata forum. En annan nära vän till oss båda skrev däremot något ganska så känslokallt till henne som han på nåt vis skojade om, och verkade inte bry sig det minsta. Jag tyckte det var osmakligt, men några veckor senare så hade de en romans tillsammans.

    Det var förstås fler faktorer som spelade in där, men jag har alltid trott att bry sig om andra och vara omtänksam var det man helst ville ha i ens partner. Så tycker jag i alla fall. Och den här vännen visade tydliga tecken på motsatsen. Att han fick henne på fall får mig att grubbla på vad det är jag saknar. Kanske hon inte var rätt kvinna för mig helt enkelt? 

  • Svar på tråden Hur kan jag bli mer attraktiv för kvinnor?
  • Anonym (mor)

    Som jag saknar mitt ex. Vi skildes åt helt i onödan pga brist på kommunikation för många år sedan. Han var reumatiker och lite småfet och ganska småtråkig och korrekt.....................MEN SOM jag älskade honom. Kvinnors kärlek är outgrundlig.

  • Bjoer
    Anonym (Empatisk krake) skrev 2018-08-08 20:09:22 följande:
    Jo ok om det räknas i i attraktion, vilket det gör för mig, så är det inget jag är emot. Däremot har många skrivit här om råd hur man ska vara för att öka chanserna. Jag tycker att det känns så fånigt alltihop, man ska lägga på nån slags image eller slå på nån extra funktion när det ska till att dejtas. Jag brukar alltid se genom folks yttre skal så att säga och tycker nu när jag tänkt efter lite att det känns så trist att det för många handlar om att gå in i ett slags annat läge. Är du med på hur jag menar? En del har sagt att jag ska vara mig själv, och det tror jag passar mig bäst faktiskt, så får jag se hur långt det räcker. Jag kanske måste vara ute mer helt enkelt, träffa mer kvinnor så kanske jag hamnar rätt till slut. Men det är bra att tänka på att inte hamna i vänskapsfacket för mycket förstås.

    Jag vet inte, jag har väl fantiserat så mycket när jag inte haft sex på länge att jag  glömt hur det är. Fantasier kan ju vara vad som helst.

    Kräsen och cynisk kanske... Jo jag är nog kräsen definitivt. Kärleken kan vara fantastisk, men likväl kan den vara förskräcklig om den inte är besvarad.
    Det här med att vara sig själv funkar ju bara bra om man är en sån som naturligt attraherar andra. Är man inte det, då är det ju inte så bra att vara "sig själv". Sen handlar det ju lite om vad man menar också. Du ska ju inte börja spela ett spel när du dejtar och sen bli dig själv senare i ett förhållande. Det är som bäddat för problem, när det sker en personlighetsförändring mitt i ett förhållande för att du spelade någon annan när ni dejtade.

    Vad du vill göra är däremot att se till att du blir en sådan som är attraktiv. Du ska "justera" din personlighet, vem DU är, så att du blir mer attraktiv. Då behöver du inte spela ett spel, du behöver bara vara dig själv. DU kommer vara en man som är attraktiv för kvinnor. Detta gör du genom att öva, öva, öva! Öva på kroppsspråk, hur du talar, vilket attityd du har, vad du vågar göra, säga osv. Steg 1 är att inse att personlighet, vem du är, "sig själv", inte är något statiskt utan något dynamiskt som formas genom livets gång beroende på erfarenheter, hur man reagerar på dem och vad man lär sig och att man kan styra detta för att forma sin egen personlighet. Så ja, du ska vara dig själv, men "dig själv" ska vara någon som är attraktiv. Ditt jobb nu är att se till att du blir det.

    Som referens kan jag säga att jag själv var hopplös med tjejer tidigare. Jag hade noll koll på vilka som gillade mig, deras kroppsspårk osv. och jag hade ingen aning om vad som egentligen attraherade tjejer. Förlorade oskulden som 20-åring. Blev ihop med min första tjej året efter, hon var då den tredje jag låg med. Efter 2 år funkade det inte, så jag gjorde slut. Lyckades inte alls hitta nån annan och vi blev ihop igen, mest av lättja från min sida tror jag. Jag var helt enkelt för kass på att hitta nån annan. Ett år senare, 4 år efter att vi blev ihop första gången så insåg jag att jag inte kunde fortsätta. Vi passade inte helt enkelt. Samtidigt kom en polare med den föreläsningsserie jag rekomenderade tidigare. Jag kollade den och ett par veckor senare gjorde jag slut. 3 helger på rad efter det lyckades jag dra hem en tjej från krogen. Nått hade uppenbarligen förändrats! Det var inte så att jag spelade nån annan, men jag förstod mer. Jag fattade tecken hos tjejerna, jag vågade säga nej, vågade säga vad jag tyckte, vågade ta för mig. Jag hade tagit mina bra drag och förstärkt dem och tagit de dåliga (social rädsla, feghet inför tjejer osv.) och tryckt bort dem. Eftersom jag hade fått insikten att ett avvisande inte var hela världen. Det finns fler tjejer. Tidigare kunde jag se en tjej som var snygg eller trevlig en kväll och sen blev hela kvällen om henne. Att hon gillade mig betydde allt och hon var min enda chans. Detta satte sån press på en att man aldrig kunde göra rätt och slappna av. Nu så visste jag att även om hon var trevlig och snygg så fanns det fler och varje avvisande betydde bara att jag lärt mig något.

    Så det är vad du ska göra. Du skriver t.ex. att du brukar gå din egen väg. Det är ett bra drag! Börja med att odla det i sammanhang där tjejer/kvinnor finns! Det är ett tecken på självsäkerhet.
  • Anonym (...)
    Anonym (Empatisk krake) skrev 2018-08-09 00:17:24 följande:
    Oj vilken svår fråga! Jag vet ju inte riktigt vad tjejer faller för? Vad som är intressant... jag har en teknisk utbildning samtidigt som jag är konstnärlig, så jag har en logisk sida men också en känslig estetisk sida. Men nä jag vet inte om det är nåt intressant. Komplext inre, svårläst... Nä det skrämmer nog bort tjejer. Du får nog hjälpa till lite! Jag är dålig på att rannsaka mig själv.
    Du låter som någon som skulle falla mig i smaken, utan att ha läst mer än din TS och något inlägg i tråden.

    En känslig, intelligent kille, omtänksam och med ett rikt inre. En manlig version av hur jag skulle beskriva mig själv tror jag.

    Tror det helt enkelt är svårt för folk med våra drag att hitta likasinnade, vi är inte i majoritet liksom. Jag har försökt mig på relationer med andra typer, men det funkar inte riktigt. Inte för dem och inte för mig. Så söker inte att uppfattas som attraktiv av "vanliga" män heller (då menar jag de olika typerna av män jag stött på, vilka förmodligen är någorlunda representativa för män i allmänhet).

    Visst är det roligt med lite ytlig bekräftelse, och sexuell attraktion kan uppstå som ju är kul på sitt sätt. Men vi har inte förutsättningarna för att knyta djupare, givande band. Tyvärr. Och det saknar jag trots allt i livet, det blir väldigt tomt utan den. Ingen sexuell spänning i världen kan ersätta det, bara tillfälligt maskera det behovet.
  • Anonym (Edna)

    @Bjoer och ts, ni verkar prata om lite olika saker. Bjoer, du "lyckades dra hem en tjej från krogen" tre veckor i rad. Men eftersom du behövde hitta olika tjejer varje vecka så var det tydligen ingen av dem som ville ses igen? Är det mer bekräftande att lyckas med många, eller är det att leta eftet en bra potentiell flickvän, eller leta efter ett bra ligg? Varför verkar så många killar tycka att drömmen är att få hem många olika tjejer ? Jag fattar faktiskt inte men det kanske beror på att jag är kvinna och kan få med en man hem från krogen varje kväll om jag vill och om jag inte har några som helst krav på hans person, hans grad av fylla eller hans attityd. Jag har läst the game och det är den konstigaste bok jag läst. Tänkte hela tiden att det skulle vara ett misslyckande att inte hitta någon bra.

    Däremot låter det som om ts vill ha ett seriöst förhållande (stämmer det ts?).

  • Anonym (...)

    Sen, tillägg till det jag skrev, så är ju det ultimata när både attraktion och starkt band sammanfaller. Det är ett växelspel och en förutsättning för att det ska hålla på sikt, tror jag.

    Jag tror inte man kan studera sig själv isolerat när man ska analysera relationer, det handlar ju om samspelet som uppstår mellan två personer. Mycket sker inte ens medvetet, vi drivs av så mycket saker vi inte är medvetna om. Men jag tror inte det räcker med att titta på vilka personliga egenskaper man har, utan mycket av attraktionen uppstår genom sättet man relaterar till varandra. 

  • Bjoer
    Anonym (Edna) skrev 2018-08-09 11:20:41 följande:

    @Bjoer och ts, ni verkar prata om lite olika saker. Bjoer, du "lyckades dra hem en tjej från krogen" tre veckor i rad. Men eftersom du behövde hitta olika tjejer varje vecka så var det tydligen ingen av dem som ville ses igen? Är det mer bekräftande att lyckas med många, eller är det att leta eftet en bra potentiell flickvän, eller leta efter ett bra ligg? Varför verkar så många killar tycka att drömmen är att få hem många olika tjejer ? Jag fattar faktiskt inte men det kanske beror på att jag är kvinna och kan få med en man hem från krogen varje kväll om jag vill och om jag inte har några som helst krav på hans person, hans grad av fylla eller hans attityd. Jag har läst the game och det är den konstigaste bok jag läst. Tänkte hela tiden att det skulle vara ett misslyckande att inte hitta någon bra.

    Däremot låter det som om ts vill ha ett seriöst förhållande (stämmer det ts?).


    Nja, jag tror nog vi pratar om samma sak. Jag var inte intresserad av att träffa dem igen. Jag var, då, ute efter sex med olika personer för att det var spännande, kul, omväxlande, men jag var också ute efter att testa vad jag lärt mig.

    Men poängen är att om du inte kan skapa attraktion så kvittar det om du hittar en tjej du vill ha och bli tillsammans med, för hon vill inte ha dig. Det är ju upp till var och en ifall de vill ha sex eller inte, eller hitta en partner. TS kan ju avsluta innan sex ifall han inte tycker hon verkar vettig och endast är ute efter en partner. Men för att kunna välja någon som partner måste ju möjligheten finnas där! Det är det som skapas genom att vara attraktiv. Möjligheten att välja en partner som man tycker om och som passar en. Det handlar alltså om att skaffa förutsättningar. När man sen har dem så kan man bestämma själv hur man vill agera utifrån dem.
  • Anonym (Lundensare)

    Det första de flesta reagerar på inför det motsatta könet är utseende, attityd och klädsel. Faller man på det kan det ta eoner av tid innan man blir uppmärksammad för sina inre, goda kvalitéer.

    Så TS! vad kan du göra för att se ännu bättre ut? Frisyr? Andra glasögon (om du använder det)?  Mer vältränad kropp? Fräschare, vitare tänder? = viktigare än vad man tror. Snitsigare, mer kvalitetsinriktade kläder? Alltså stiligare- inte hippiartade. Ett självsäkrare uppträdande kommer när man känner att kroppen är fin och tränad, kläderna OK och det vita (men inte Anna Book-vita) smajlet på plats. 
    Detta låter förfärligt ytligt, men det funkar, tro mej!

  • Anonym (mor)
    Anonym (Lundensare) skrev 2018-08-09 13:13:27 följande:

    Det första de flesta reagerar på inför det motsatta könet är utseende, attityd och klädsel. Faller man på det kan det ta eoner av tid innan man blir uppmärksammad för sina inre, goda kvalitéer.

    Så TS! vad kan du göra för att se ännu bättre ut? Frisyr? Andra glasögon (om du använder det)?  Mer vältränad kropp? Fräschare, vitare tänder? = viktigare än vad man tror. Snitsigare, mer kvalitetsinriktade kläder? Alltså stiligare- inte hippiartade. Ett självsäkrare uppträdande kommer när man känner att kroppen är fin och tränad, kläderna OK och det vita (men inte Anna Book-vita) smajlet på plats. 
    Detta låter förfärligt ytligt, men det funkar, tro mej!


    eller så är det inte alls det yttre som tänder en kvinna? Vi kvinnor är oförutsägbara och ibland tänder vi på gamla gubbar med en fin käpp och VIPS på juniorer i kostym. Ingen vet och allra minst vi själva......
  • Anonym (Lundensare)
    Anonym (mor) skrev 2018-08-09 14:42:09 följande:
    eller så är det inte alls det yttre som tänder en kvinna? Vi kvinnor är oförutsägbara och ibland tänder vi på gamla gubbar med en fin käpp och VIPS på juniorer i kostym. Ingen vet och allra minst vi själva......
    Vi talar nog om två olika saker.
    Den fysiskt attraktive drar till sig blickar, får uppmärksamhet och kan utifrån det ta kontakt. Vad som händer sedan (långt senare) må ha med den attraktives personlighet att göra. Saknas den positiva personligheten  eller tilltalas man inte av den, tänder man inte alls, även om en liten gnista fanns vid första ögonkontakten.
    Attraktionsskraft underlättar enormt vid kontakter och inte bara gentemot det motsatta könet utan också i andra sammanhang, det är bara att böja sig för fakta. 
    Se dig om i din omgivning. Hur många rent fysiskt oattraktiva för dig okända personer sätter du sökarljuset på och skulle gärna vilja få kontakt med? Just det, din blick glider vidare om nu inte personen är så vederstygglig att den av den anledningen blir intressant att fortsätta titta på.

    Hur många attraktiva, för dig okända personer, får ditt hjärta att slå ett litet extraslag?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Lundensare) skrev 2018-08-09 15:07:12 följande:
    Vi talar nog om två olika saker.
    Den fysiskt attraktive drar till sig blickar, får uppmärksamhet och kan utifrån det ta kontakt. Vad som händer sedan (långt senare) må ha med den attraktives personlighet att göra. Saknas den positiva personligheten  eller tilltalas man inte av den, tänder man inte alls, även om en liten gnista fanns vid första ögonkontakten.
    Attraktionsskraft underlättar enormt vid kontakter och inte bara gentemot det motsatta könet utan också i andra sammanhang, det är bara att böja sig för fakta. 
    Se dig om i din omgivning. Hur många rent fysiskt oattraktiva för dig okända personer sätter du sökarljuset på och skulle gärna vilja få kontakt med? Just det, din blick glider vidare om nu inte personen är så vederstygglig att den av den anledningen blir intressant att fortsätta titta på.

    Hur många attraktiva, för dig okända personer, får ditt hjärta att slå ett litet extraslag?
    Fast jag är snart 63 och inte ens Brad Pitt eller Orlando Bloom får mig att tända. Det är DÖTT. I en sagolik värld där Hugh Grant, Orlando Bloom, Brad pitt och Jonny Depp slöt sig samman för att förföra lilla mig..........skulle de stöta på patrull. TACK men NEJ TACK
Svar på tråden Hur kan jag bli mer attraktiv för kvinnor?