• maskros17

Den outhärdliga väntan...

Alltså... önskar jag kunde få tiden att gå snabbare!! HUR ska jag klara att vänta på att få ta graviditetstest varje månad? Måste finnas fler som känner som jag? Min sambo och jag har inte försökt länge men vi vill så gärna ha barn och väntan känns outhärdlig. Är det någon mer därute som försöker bli gravid just nu eller någon som är gravid? Skriv gärna hur lång tid det tog för er att få ett plus i så fall ????

• Svar på tråden Den outhärdliga väntan...
  • Solmolnet

För oss tog det 3 försök.

Jag tog inga ägglossningstest och vet därför inte när runt ägglossningen vi hade sex osv. Men jag vet att många blir hjälpta av testen, men du kanske redan tar sånna?

Förstår att längtan blir otroligt jobbig ju längre tiden går, och jag har egentligen bara tråkiga tips - försök slappna av och sysselsätt dig hela dagarna och försök att inte bara tänka på barnaskaffandet. Ha regelbundet sex, kolla upp ungefär när du borde ha ÄL och sexa på lite extra då.

Ni kommer få ert barn på ett eller annat sätt <3 Lycka till!

• niiskuneiti

Vi är på nionde försöket. Bim nu kommande helg, eventuellt måndag. Andra månaden nu som jag lät bli att testa med äl-test för det stressar mig onödigt mycket. Jag har ganska regelbunden cykel och äl varierar högst med ett par dagar. Den här månaden är jag väldigt osäker då vi hade så lite sex, lyckades vi pricka in överhuvudtaget.

Äl-flytningar hade jag to-må och sex hade vi söndag och måndag endast. Var inte så uppmärksam på flytningar förut då jag testade så vet inte om äl sker de sista dagarna då jag har flytningar. Återstår att se.

Men alltid samma för mig, veckan innan bim blir jag otålig. Nu redan för två dagar sedan blev mina bröst större, som innan mens. Men normalt blir de det först ett par dagar före. Idag har de lite börjat ömma. Men känns tidigt för det.. tankarna snurrar.

• maskros17
    Solmolnet skrev 2018-08-08 00:16:01 följande:

För oss tog det 3 försök.

Jag tog inga ägglossningstest och vet därför inte när runt ägglossningen vi hade sex osv. Men jag vet att många blir hjälpta av testen, men du kanske redan tar sånna?

Förstår att längtan blir otroligt jobbig ju längre tiden går, och jag har egentligen bara tråkiga tips - försök slappna av och sysselsätt dig hela dagarna och försök att inte bara tänka på barnaskaffandet. Ha regelbundet sex, kolla upp ungefär när du borde ha ÄL och sexa på lite extra då.

Ni kommer få ert barn på ett eller annat sätt <3 Lycka till!

Ja, jag tar ÄL-test men känner nog egentligen att de bara stressar mig. Dina tips kanske är "tråkiga" men väldigt nyttiga för mig att läsa så tack för det. Tack så hemskt mycket <3 

Hur gammalt är ert barn nu?
  • maskros17
    niiskuneiti skrev 2018-08-08 08:42:36 följande:

Vi är på nionde försöket. Bim nu kommande helg, eventuellt måndag. Andra månaden nu som jag lät bli att testa med äl-test för det stressar mig onödigt mycket. Jag har ganska regelbunden cykel och äl varierar högst med ett par dagar. Den här månaden är jag väldigt osäker då vi hade så lite sex, lyckades vi pricka in överhuvudtaget.

Äl-flytningar hade jag to-må och sex hade vi söndag och måndag endast. Var inte så uppmärksam på flytningar förut då jag testade så vet inte om äl sker de sista dagarna då jag har flytningar. Återstår att se.

Men alltid samma för mig, veckan innan bim blir jag otålig. Nu redan för två dagar sedan blev mina bröst större, som innan mens. Men normalt blir de det först ett par dagar före. Idag har de lite börjat ömma. Men känns tidigt för det.. tankarna snurrar.

Åh vad jag kan förstå din känsla! Håller tummarna för er nu! Är det ert första barn ni försöker bli gravida med nu? 

Samma för mig, att ÄL-testerna stressar. Jag kan knappt låta bli att testa bara för att man är så rädd att missa, även om jag VET att jag inte har ägglossning.
  • niiskuneiti
    maskros17 skrev 2018-08-08 09:37:36 följande:

Åh vad jag kan förstå din känsla! Håller tummarna för er nu! Är det ert första barn ni försöker bli gravida med nu? 

Samma för mig, att ÄL-testerna stressar. Jag kan knappt låta bli att testa bara för att man är så rädd att missa, även om jag VET att jag inte har ägglossning.

Jag har tidigare försökt lämna bort testen men alltid kännt jag behöver få testa kring ÄL. Men nu två månader sedan så bestämde jag mig efter att ha pratat med en vän om det och fått förstått hur mycket det faktiskt stressar mig. Men visst stressar det endå eftersom jag så tydligt märker på flytningarna att det är pågång men lite bättre är det.

Det är vårt första gemensamma. Jag har en sexårig dotter från tidigare förhållande som blev till på andra försöket. Han har från tidigare en snart tioårig dotter som blev till så gott som genast också.

Hur länge har ni försökt? Är det första?
  • maskros17
    niiskuneiti skrev 2018-08-08 12:33:27 följande:
    Jag har tidigare försökt lämna bort testen men alltid kännt jag behöver få testa kring ÄL. Men nu två månader sedan så bestämde jag mig efter att ha pratat med en vän om det och fått förstått hur mycket det faktiskt stressar mig. Men visst stressar det endå eftersom jag så tydligt märker på flytningarna att det är pågång men lite bättre är det.

Det är vårt första gemensamma. Jag har en sexårig dotter från tidigare förhållande som blev till på andra försöket. Han har från tidigare en snart tioårig dotter som blev till så gott som genast också.

Hur länge har ni försökt? Är det första?
    Ska nog försöka göra som du, och sluta använda testen. Låter klokt. 

Vi har bara försökt några månader (och i början hade jag väl inte superbra koll på ÄL osv) så egentligen skulle man väl kunna säga att förra månaden var det första "riktiga" försökt. Så nu väntar man på BIM. Ja, vi har inga barn sedan tidigare så detta blir första <3 Skönt för er att veta att ni kan bli gravida, i och med att ni har barn sedan tidigare. Det skrämmer mig att vi inte ens vet om det kommer att gå. 
  • JenniB

Hej på er! Jag och sambon är på vårt 3:e försök och just nu väntar jag på ägglossningen. ;) Sista dagen med mens idag så det är några dagar kvar... Hemma tycker jag det går ganska bra att underhålla mig så tiden går fortare, men på jobbet kan det bli lite svårare. Det är inte alltid jag har fullt upp så det blir en del tid över till att tänka på annat. 

Längtar så mycket efter en liten!! Hjärta

• maskros17
    JenniB skrev 2018-08-08 13:31:13 följande:

Hej på er! Jag och sambon är på vårt 3:e försök och just nu väntar jag på ägglossningen. ;) Sista dagen med mens idag så det är några dagar kvar... Hemma tycker jag det går ganska bra att underhålla mig så tiden går fortare, men på jobbet kan det bli lite svårare. Det är inte alltid jag har fullt upp så det blir en del tid över till att tänka på annat. 

Längtar så mycket efter en liten!! Hjärta

Åh, visst är det spännande detta? Men också jobbigt för man bara går runt o väntar känns det som ;) Längtar också jättemycket efter en bebis Hjärta  Är det ert första barn?
  • JenniB
    maskros17 skrev 2018-08-08 13:53:17 följande:
    Åh, visst är det spännande detta? Men också jobbigt för man bara går runt o väntar känns det som ;) Längtar också jättemycket efter en bebis Hjärta  Är det ert första barn?
    Jaa håller så med dig!! Ibland går tiden såå fort, man bara går från det ena försöket till det andra typ. Men tiden mellan mensen och nästa BIM går extremt långsamt och man tror att det aldrig kommer bli en bebis, är jag ensam om att känna så? haha
    Ja det är vårt första barn så allting känns nytt, spännande, speciellt men också lite läskigt. :D När har du BIM nästa gång?
  • filuren87

Känner igen mig väldigt mycket! Är gravid nu efter nio försök och jag tänker inte direkt tillbaka på den där görabarntiden med glädje. Var så stressad och kunde bara tänka på att bli gravid där efter äl varje månad. Vi gick faktiskt till en privat fertilitetsklinik som vi blev rekommenderade av min gyn men efter första besöket där kom plusset på stickan! Om jag ska ge några tips är det att skippa äl-testen om det går...de stressade mig mycket, även om jag dock blev stressad över att inte ha koll på äl också:P Sen är mitt andra råd att prata med någon nära om att ni försöker skaffa barn. För mig gjorde det ändå stor skillnad att inte gå och bära på det själv utan mina närmsta vänner och min familj visste och längtade tillsammans med oss. Sen blev det också väldigt mycket mer glädje när vi fick berätta det för dem att vi väntade barn!:) 

Svar på tråden Den outhärdliga väntan...