Inlägg från: äldreochklokare |Visa alla inlägg
  • äldreochklokare

Mina drömmar brukar bli verklighet

jhgf skrev 2018-08-07 23:35:38 följande:

Hej,ska försöka va så kort fattad som möjligt.Antligen drömmer jag saker som kommer hända eller så drömmer minns jag inget.Inatt drömde jag att min pojkvän den personen jag älskar mest i hela värden och den enda som förstår mig.Jag drömde att han dog.I drömmen dog han av cancer exakt som hans mamma.
    Efter jag fyllde 9 10 så har nästan alla min drömmar hänt på riktigt som när jag drömde att en bokhandel brann inte långt efter det så brann den.Dom ända gångerna mina drömmar inte blivit sant är exempel när jag drömde att min bästa vän blev på körd den var även en nära vän till båda oss som hade också drömt att hon hade dött vi båda berättade det.i drömmen var det mitt fel vi bråkade hon blev arg och skulle hem hon sprang över vägen utan att se sig för.Det tog en vecka efter jag hade berättat.Drömde jag att hon inte blev på körd.Men när det inte handlar om en sak man kan stoppa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-07 23:42
    oj såg att jag skrev fel det ska vara.Eller så kommer jag inte ihåg någonting av drömmen och lite till fakta är att om jag inte kommer ihåg någonting så kommer jag inte ens ihåg att att jag har drömt och om jag kommer ihåg kommer jag ihåg allt förutom ansikten dom är suddiga.

Så där är det väl för alla?
    Ibland drömmer man saker som råkar stämma. Att du inte minns drömmar är väldigt vanligt. Det beror på när i sömncykeln man vaknar, om man minns eller inte. 

Du drömmer i princip varje natt men minns inte merparten. Därför kan du inte säga att "det jag drömmer blir verklighet". Tycker du ska läsa lite om sömnforskning så att du bättre förstår vad som sker rent kemiskt i hjärnan när man sover. 
Svar på tråden Mina drömmar brukar bli verklighet