• Ljbs

Långtradarchafförer som blockerar?

Ingen aning men kan tänka mig att det är för att så många idioter i personbilar bara"måste komma förbi lastbilen" vilket medför bla. fara att lägga sig mitt framför intill i nosen på lastbilen med arslet.

Sett detta både i köer och i flytande trafik. Visst för att en lastbil har god sikt men inte när det kommer personbilar smygandes in framför nosen på dom

• Ljbs
    Egon den stora skrev 2018-08-08 22:36:34 följande:

Fast dom kan ju inte behöva flera km fritt framför.

Då är det väl för att dom vet att dom kommer bli omkörda av puckon o håller fritt framför o så upplever personbilar det som fult.

Lastbilschaufförer, iaf svenska, har gott säkerhetstänk och vet hur tunga dom är något personbilister inte alltid har i åtanke.

Tror iaf inte det är för att jävlas eller "se eftersatt eget hus"
  • Ljbs
    Egon den stora skrev 2018-08-09 14:55:15 följande:

Jag har mest hört att dom skulle köra illa och utgöra en trafikfara.

Dom kör illa b la. pga andra lagar inom åde transport och logistik samt pga. Arbetsrättsliga villkor. Allt hänger ihop.

Sen finns det ju stolpskott i alla yrken och branscher. Överlag tycker jag att lastbilarna som jag stöter på i mitt arbete och på de färdvägar jag brukar E6 i göteborg med omnejd sköter sig grymt bra med tanke på flertalet andra "fram först skiter i andra " bilister.
Svar på tråden Långtradarchafförer som blockerar?