• Mam9888

    Vem fan ger rätten till att yttra sig om hur många barn jag ska ha!

    Har tre barn. Har haft täta graviditeter. Nu till saken, födde barn för tre månader sedan och folk tar sig friheten att yttra sig hej vilt och skämtar ständigt om inte den fjärde är på gång. Även om jag säger med samlad ton att vi ej har tänkt att skaffa fler utan tre barn räcker gott och väl för oss. Bara för att vi valde att skaffa barnen tätt inpå så ger det inte folk friheten att yttra sig om hur många barn vi ska ha, om jag är gravid, att de inte blir förvånade om det kommer en till etc etc... Allt detta sägs inte heller med ett trevligt tonläge utan mer "aha, är du säker på att du inte är gravid då? Nää jag tror dig inte jag tror att det kommer snart en till. Även om jag har berättat att det räcker med mina tre fina barn. Tonläget är sååå laddat med negativ energi. Börjar bli riktigt tröttsam på dessa människor som ständigt gång på gång pratar på de viset med mig. Visar ingen respekt för mig även om jag säger vi är nöjda som det är och nu vill vi bara uppfostra de och leva vidare tillsammans med dem....

  • Svar på tråden Vem fan ger rätten till att yttra sig om hur många barn jag ska ha!
  • Mam9888

    Jag tror nog inte att du riktigt förstår vad jag menar. Det är en sak att skämta men att ständigt eka på någon och framförallt med negativ tonläge e inte ok.

  • Hobgoblin

    Har ni ingen tv???
    Är ni mormoner och tror inte på preventivmedel??
    Skaffa de barn ni vill ha - men reta dig inte på vad andra säger.
    Lägg energi på barnen - inte på inlägg här, för då brinner det bara i arslet på dig!

  • Ljbs

    Jobbigt livet måste vara att inte kunna stänga av och sålla.

  • AndreaBD
    Mam9888 skrev 2018-08-08 20:54:46 följande:

    Jag tror nog inte att du riktigt förstår vad jag menar. Det är en sak att skämta men att ständigt eka på någon och framförallt med negativ tonläge e inte ok.


    Om de kan säga det så många gånger och så att det stör dig så mycket - då verkar det ju vara folk som du umgås med frivilligt. Umgås inte med dem då!
  • myskmalva

    Du behöver inte försvara eller förklara dig, bara säg från att du inte gillar den sortens kommentarer! Oavsett om ni är nöjda med era tre barn eller har planer på ett helt fotbollslag så är det ingenting du måste redogöra för inför andra.

  • Hobgoblin

    Hahaha - nu har någon humorbefriad jävel anmält det jag skrivit, hahahaha
    Skriv ett inlägg under rubriken - Kränkt!!! :)
    Våga stå för det du skriver eller fortsätt springa till "mamma" och anmäla!!

  • faren
    Hobgoblin skrev 2018-08-08 22:10:20 följande:

    Hahaha - nu har någon humorbefriad jävel anmält det jag skrivit, hahahaha

    Skriv ett inlägg under rubriken - Kränkt!!! :)

    Våga stå för det du skriver eller fortsätt springa till "mamma" och anmäla!!


    Ja. Mitt inlägg blev också anmält, fast jag inte sa något kränkande alls. Kom bara med en liten förvarning om framtiden.
  • Hobgoblin
    faren skrev 2018-08-08 22:22:36 följande:
    Ja. Mitt inlägg blev också anmält, fast jag inte sa något kränkande alls. Kom bara med en liten förvarning om framtiden.
    Somliga skriver utan att tänka på att de kan få svar också ... så är det ...
  • Physalis

    Gör följande och stanna på det steg där folk fattat:

    Berätta på ett trevligt sätt att du hört rätt många sådana skämt och att det inte är roligt längre.

    Berätta på ett allvarligt sätt att det räcker nu. Du vill inte höra fler såna kommentarer.

    Tala om att ifall de inte kan sluta kommentera så ni tyvärr ta en paus ifrån varandra.

    Sluta umgås och höras med personerna under en period.

    Ge de en ny chans.

    Säg upp kontakten.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vem fan ger rätten till att yttra sig om hur många barn jag ska ha!