Vilket passar du bäst i?
Passar du bäst i silver eller guld och hur vet man vilket man passar bäst i? Ska smyckets färg sticka ut eller smälta in i ens hudfärg? Kan man blanda eller är det fult?
Passar du bäst i silver eller guld och hur vet man vilket man passar bäst i? Ska smyckets färg sticka ut eller smälta in i ens hudfärg? Kan man blanda eller är det fult?
Jag passar bäst i silver. För att jag har en hårfärg mer åt det guldiga och varma hållet och tycker då det blir snyggt att bryta av med kalla silvriga smycken.
Tycker brunetter passar bättre i guld. Men bara min åsikt 
Passar bäst i guld.
Har försökt googla lite och då står det att om man har kall hudton så ska silver passa bra och varm hudton ska ha guld. Se vad du passar bäst i står det överallt men vad är det som avgör vad man passar bäst i??? Det fattar jag inte. Ska det bryta av som Flisan tycker i nummer 1 eller ska det matcha och smälta in i ens färger?
Sextiotalist vad är det som gör att du föredrar guld över silverfärgat?
Har försökt googla lite och då står det att om man har kall hudton så ska silver passa bra och varm hudton ska ha guld. Se vad du passar bäst i står det överallt men vad är det som avgör vad man passar bäst i??? Det fattar jag inte. Ska det bryta av som Flisan tycker i nummer 1 eller ska det matcha och smälta in i ens färger?
Sextiotalist vad är det som gör att du föredrar guld över silverfärgat?
Vet någon var man kan göra en färganalys? Jag är så osäker på vad jag är när jag läser på nätet.
Jag kan se både varm och kall ut, beroende på tid på året. På sommaren blir mitt hår ljusare och mer guldbrunt och huden solbränd, på vintern är jag blek och tonar vanligtvis bort det ljusa i håret. Jag tycker att jag passar lika bra (eller dåligt, om det är fel årstid) i gult som vitt guld, men att vitt guld passar min personlighet mer. Lite konstigt, kanske, men jag tycker så.

Har ingen aning om vad jag passar bäst i, men däremot tycker jag silversmycken är finare än guldsmycken samt att de för det mesta passar bättre till min övriga stil iaf, därför använder jag oftare smycken i silvernyans än i guldnyans, och tycker inte jag passar hemskt jättedåligt i dem iaf så det är ju alltid något :)
Blanda silver/vitt guld och rött guld. I år är det helt rätt. :)
Det du förknippar med silver stämmer inte alls in på mig. Det är roligt att se hur olika man tänker om saker. 
Det du förknippar med silver stämmer inte alls in på mig. Det är roligt att se hur olika man tänker om saker. 
Jag passar bättre i guld/roséguld men jag föredrar vitt guld.
Vilken ton som passar en bäst kan lättast (enligt mig) ses på ens blodådror. Ser de mer gröna eller blåa ut? Är de gröna så har du varm hudton och blåa för kall.
Jag tycker att rött guld har en tendens att se lite billigt/nyrikt ut om man matchar det med fel kläder eller har för mycket av det. Vitt guld är, enligt, mycket elegantare.
Menar verkligen inte att förolämpa någon nu utan berättar bara hur jag tänker trots att jag vet att jag tänker "fel" angående prisbilden.
Jag läste att roséguld är en kall färg men för mig är den varm när jag tittar på den. Jag fattar ingenting.
Jag håller med om att hänga på sig mycket rött guld kan bli för mycket men vitt guld ser ofta "billigt" ut i mitt tycke säkert för att jag förknippar det med silver. Jag vet ju att det är lika dyrt som rött guld eller tom dyrare om det är platina men jag har så svårt att se förbi vitt guld/platina = silverfärgat= billigt. Är det flera som tänker så? Menar verkligen inte att förolämpa någon nu utan berättar bara hur jag tänker trots att jag vet att jag tänker "fel" angående prisbilden.
Nyrika rappare från Compton med 2 kg rött guld och diamanter på sig ser väl jättefint ut?!
Ser du skillnaden även när någon bär smycket och du inte kan klämma och känna på det? Förutsatt att det håller någon som helst kvalitet förstås och inte är köpt på Dollar store.
Lite ot men man läser ju ganska ofta om att halsband rycks av halsen på folk vet ni om det gäller rött guld då eller även silverfärgade metaller? Jag gissar att det i huvudsak gäller rött guld men vad tror ni?