• Anonym (Ts)

Hjälp med doppresent!

Hjälp!

Vad köper man i doppresent till nära vänners barn. Det är flicka nummer två i familjen. Dom har väldigt litet och ska flytta till hus om ett drygt år. Så vill inte belasta med något stort. Samtidigt vill man att det inte bara ska läggas undan i låda, eller?

Vi har inte jättebra ekonomi (en 80% lön och en studiemedel med 2 barn) men vi fick fin present av dom (kanske ca 5-600) till vårt barn.

Har en dryg vecka på mig (sen inbjudan), hinner inte pyssla med något. Är ett smycke tillräckligt bra, eller har ni några supertips?

Tack!

• Svar på tråden Hjälp med doppresent!
  • Anonym (Ts)
    linlej84 skrev 2018-08-09 07:17:01 följande:

Hej! Kolla in Rofa Design, sååå fina saker! ????

Tack, jag tittade! Men tyckte det va mest filtar (har dom ju redan) i vår prisklass. Sen började det skjuta uppemot tusenlappen å det går inte..
  • Anonym (bok)

Jag brukar ge böcker ex Elsa Beskow eller liknande. Tycker att det är något mer användbart än ex prydnadssaker och smycken.

• Anonym (Ts)
    Anonym (bok) skrev 2018-08-09 07:28:07 följande:

Jag brukar ge böcker ex Elsa Beskow eller liknande. Tycker att det är något mer användbart än ex prydnadssaker och smycken.

Tack! Det var ju en toppengrej! Måste försöka luska i vad dom har :)
  • Anonym (Bok2)

Senaste gångerna jag varit på dop köpte jag böcker med barnvisor och trycker man på en knapp så spelas sången upp. Finns tex med Astrid Lindgren eller Tegnér. Uppskattades!

• Anonym (Emma)

Jag brukar köpa ett halsband i dop present. Jag köper en liten silverskedja dom passar barnet (storleksmässigt) sen brukar jag köpa deras månadssten. Den brukar vara inbyggd i en silverboll eller ett silverhjärta. Det är aldrig någon som köper likadant och själv tycker jag det är en fin och personlig gåva :) Finns på Guldfynd/Albrekts Guld etc

• Physalis

En bra doppresent enligt mig är något som barnet kan uppskatta enda upp i vuxen ålder.

Kanske något som barnet har användning av men som också kan gå i arv till barnets eventuella barn:

Klassisk barnbok

Finare barnbestick

Brio leksak

Eller kanske något dekorativt eller som kan bli nostalgisk:

Mina första år bok

Sparbössa

Något med barnets namn på. T ex en tavla, träbokstäver.

Dyrare gosedjur

Något samlarföremål

Smycke med symboliskt värde, som månadssten eller stjärntecken

Speldosa

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Ts)
    Physalis skrev 2018-08-09 13:23:22 följande:

En bra doppresent enligt mig är något som barnet kan uppskatta enda upp i vuxen ålder.

Kanske något som barnet har användning av men som också kan gå i arv till barnets eventuella barn:

Klassisk barnbok

Finare barnbestick

Brio leksak

Eller kanske något dekorativt eller som kan bli nostalgisk:

Mina första år bok

Sparbössa

Något med barnets namn på. T ex en tavla, träbokstäver.

Dyrare gosedjur

Något samlarföremål

Smycke med symboliskt värde, som månadssten eller stjärntecken

Speldosa

Tack!

Speldosa är en bra idé!
  • Anonym (Queen)

Fotoalbum, scrapbook, ?Mitt första år?-bok

Svar på tråden Hjälp med doppresent!