Ni som skvallrar till chefen, varför?
Ja, ni som går och skvallrar till chefen, varför? Hur orkar ni ens? T.ex. på mitt jobb. Hörde en kvinna peka och prata tyst med chefen om att en (rätt ny) kille gick en för honom omständig/mer tidskrävande väg i lokalen medan han utförde sina arbetsuppgifter. Alltså "Han går runt den där vägen när han ska hämta x... Det tar ju längre tid...". Jaha? tänkte jag. Kan man inte gå fram till honom och berätta om den kortare, bättre vägen då om man prompt ska lägga sig i? Ett annat exempel var en annan kvinna som jag märkte stod och tittade mycket på en tjej. Efter ett tag gick kvinnan till chefen och berätta att denna tjej inte hade rätt arbetsskor på sig... Suck. Som sagt, hur orkar man ens? Detta var bara två exempel. Det råder någon slags skvallerkultur på jobbet där vissa agerar som om de vore spioner och går och säger till chefen om allt möjligt andra gör. Att faktiskt gå fram och ta det med personen direkt istället verkar inte finnas... Det blir så löjligt. Precis som när 5-åringar på dagis ska "säga till fröken"...
Ni som gör detta, varför? Varför vågar ni inte säga det ni har att säga till kollegan i fråga istället? Varför bryr ni er ens och ska lägga er i skitsaker?