Har fått kraftig inflammation överallt pga tand..
Hej. I måndags sökte jag akut tandläkare, då jag haft hemsk tandvärk. Dom drog bort en tand i överkäken, o sydde. Jag påtalade dock för dom, att jag hade hemsk värk i nederkäke.
I tisdags gick jag o jobbade. På eftermiddagen fick jag mer ont. Och kunde inte sova på natten. Var nu svullen på kind o käke. På onsdagen så hade jag vidrig värk! Jobbade ändå, men kände att jag var svullen nu även på halsen. O stum i tungan. Ri gde tandläkaren och bad om starkare smärtstillande. Dom skrev ut kodein. På arbetstid åkte jag o hämtade det. Tog en sådan. Helt verkningslöst.. Nu hade jag sån otrolig smärta o svullnad så jag inte visste var jag skulle ta vägen... Jag ringde återigen tandläkare. Sa att kodein inte hjälper? Att jag inte står ut länge till nu. Svårt att andas mm. Då skrev dom ut morfin. Jag hann sluta jobbet o tog en tablett. Den hjälpte inte. Tog en till. Inget hjälpte? Fick svårt att prata o andas o var allmänt omtöcknad. Och en sjuk värk. Hela natten till idag genomled jag. Ringde tandläkare imorse. Fick komma dit. Visade sig på kraftig infektion som gått ner i halsen o tjock o svullen under tungan. Kan knappt öppna munnen. Eller prata. Tandläkaren konstatera att det var en annan tand, i nederkäken som gett mig detta. Samt att jag fått kraftig infektion. Jag hade en död tand där, som han borrade upp. O sen skrev han ut kåvepenin som jag ska ta 3 ggr dagen. Jag var omtöcknad redan då, och känner mig yr, illamående. Matt. Ont i nacken. O hela kroppen. Ont i huvudet som jag aldrig brukar få? Jag fick en tid till tandläkare imorgon igen. Men jag är orolig detta gett sig på hjärnan nu? Hur dålig ska man vara innan man åker in? Kan säga att jag brukar tyvärr ofta gå för länge med krämpor...