• Anonym (M)

Kan min vän se om jag skriver grattis till en annan vän på Facebook?

Lång historia kort,vi var ett gäng tjejer som hållt ihop sen högstadiet,för ett tag sen blev två av tjejerna väldigt osams och tål inte varandra.

Inte lätt o va i mitten, de tog bort varann på FB o den ena blir arg när jag pratar med den andra.

Nu fyller en år o jag vill skriva grattis till henne, de har inte varandra på FB kan hon se om jag skriver grattis då till andra tjejen???

Skitlöjligt jag vet men det är så känsligt allting o vill inte nån ska bli sur...ja är väl konflikträdd.

• Svar på tråden Kan min vän se om jag skriver grattis till en annan vän på Facebook?
  • Anonym (Suuuuuck)

Bad spelar det för roll? Stå för att du vill vara vän med båda istället. Eller gratta på sms. Mer personligt ändå.

• Anonym (Sigrid)

Går ni fortfarande på högstadiet, eller? Skit samma om den andra ser att du skriver grattis till en av dina vänner. Blir hon sur får du säga till henne att växa upp och skärpa sig.

• Madde 35

För att svara på frågan istället... klart det kan vara känsligt.

Om din vän är offentlig i det hon skriver på fb tror jag det syns. Då ser din andra vän eftersom man kan se när man skriver på öppna sidor. Men är hon privat så tror jag inte hon kan se. Så kolla på hennes sida. Annars skicka ett meddelande :) Tråkigt att hamna mitt i.

• Glinda från Oz

Om ni inte går i lågstadiet borde det inte spela någon roll.

• Anonym (A)
    Glinda från Oz skrev 2018-08-10 10:46:33 följande:
    Om ni inte går i lågstadiet borde det inte spela någon roll.
    Håller med
  • Fiona M

Säg till vännerna att du inte tar ställning i deras bråk, punkt.

• neverpreggo

Skicka ett privat meddelande.

• Anonym (123)

Det syns om vännen du skriver till har en öppen sida. Kolla på hennes inlägg, syns jordgloben där kan alla se.

Skriv på messenger istället, eller ett sms om du är orolig.

Svar på tråden Kan min vän se om jag skriver grattis till en annan vän på Facebook?