Faster
Hej! det här kan låta galet jag trodde aldrig jag skulle skapa en tråd på familjeliv.
Min mamma dog för 2 månader sedan ungefär. Jag råkar ringa faster en dag är upprörd över, jag själv tyckte hon borde svarat på sin mobil kvällen dessförinnan. Det var verkligen helt onödigt avsluta en grej om ekonomi. Det var bara hennes mobil som fungerade den kvällen. Det kan vara så det inte är stor grej. Jag var i en kris i mitt liv, jag är ur den sedan lång tid tillbaka, hon visste det. Så hon börjar säga galna grejer som, du e inte frisk du kan bli frisk. Sedan ringer jag pappa för jag förstår vad hans syster håller på med. Sedan ändrar hon sig då. Säger jag är frisk. blablabla. Det blir en väldigt oturlig situation då jag själv har en självkänsla där jag är totalt min kris. Hör man en massa dynga. Det tar tid för henne be om ursäkt. Hon gör det. Dock så låter som hon inte inser hon agerar fel. Det som är det känslomässiga i det här. Hon är en faster. Om det hade vart nån annan hade jag kunnat släppa det snabbare. Jag blir dunder förvånad när hon säger så fel grejer.
Om vi säger så här, hon har formulerat sig helt galet sagt ursäkta fast jag tolkar det som väldigt oseriöst. Ska jag bara släppa det?. Jag själv har svårt hysa respekt hänsyn beroende på hon avbryter mig när jag ska förklara vad som är verkligheten.
Jag tror hon känslomässigt är nån annanstans? Hon har svårt ta till sig när man antyder nånting som är inte okej.
Vad hade ni gjort?
Ska jag säga nånting galet tillbaka för stärka min självkänsla?
Jag har lagt extremt mycket energi på låta ödmjuk tillbaks vad det är hon gör för fel. Förklarade väldigt lugnt. Då säger hon var lång tid det tar? Kan tilläga jag aldrig haft problem med anhöriga.
Vad ska jag göra? vissa tycker nog det inte är så viktigt? Jag blir extremt förvånad.
Allting började med jag höjde rösten, jag var inte arg på nån, det var situationen som jag tyckte var extremt löjlig för det var väldigt enkelt allting, gå igenom.
Hoppas texten går läsa.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-10 11:54
Varför jag inte skriver sammanhängande kan ni nog ta reda på själva.