Canada goose jacka-storlek. Hjälp!
Ska beställa en Resolute Parka dammodell. Någon som vet hur storlekarna är? Är 1.72 lång, 65 kg... Har i normala fall M-L.
Ska beställa en Resolute Parka dammodell. Någon som vet hur storlekarna är? Är 1.72 lång, 65 kg... Har i normala fall M-L.
ingen???
Modellerna är stora i strl så jag skulle nog säga en xs. Jag har xs och är 169 lång..
Jag har xxs och är 170 lång. Kanske en S skulle passa bättre till dig.
Har ni damjackorna eller har ni Expedition parka som är både dam/herr? I den modellen vet jag att storlekarna är superstora nämligen, har provat en expedition i 2xs. Men kollar man på storleksguaiden på www.canada-goose.com så verkar damjackorna vara i våra storlekar, M-40 S-38.... Pratade med en återföräljare idag och hon sa att dom storlekarna borde stämma, men man vet ju aldrig... Vilken modell är det ni har?
jag har korta modellen och en expedition.
men samma strl i båda. dvs xxs
Mini25: Vad jag förstod det så är chilliwak och expedition unisess storlekar... Men det verkar inte som Resolute woman är det... Tack för svar!
har tyvärr inte kolla på vilka modeller som är unisex och inte..
min expedition är 5 år gammal och då var modellen unisex .
annars skulle jag ta en S, du är lite bredare än jag och tror den skulle passa bra! dessutom vill man ju kunna ha kläder under jackan också!
tack för snabba svar!
Iiin: Vart beställer du den ifrån?
Hej
Finns det ingen affär i närheten så du kan prova den.
De är väldigt stora i storleken. Jag har XXS i min parka och är 169 lång och väger 55kg.
De är ju dyra om de är äkta och då vill man ju verkligen att de ska passa. Hade inte chansat om jag var som du
köp inte canada goose - de har ju päls på sina jackor
www.modeoffer.com/ kolla under svarta listan