Graviditetssymtpm och starkare plus på ÄL test varje dag
Hej!
Kort och gott: jag tror jag är gravid(!). Vill gärna se om någon varit med om något liknande.
Nu till saken, den här månaden har känts annorlunda. Hade ÄL 5/8 enligt NC och har jag haft molvärk i princip varje dag sen dess, min erfarenhet sen tidigare är att molvärken/mensvärken kommer några dagar innan mensen, inte direkt efter ÄL. Molvärken kommer och går under dagen, mest på vänster sida men även känt på höger sida och i ryggen vilket är ovanligt för mig. Sen en väldigt tidigt morgon vaknade jag upp och var superkissnödig, jag och sambon räknade och blev 12 kiss inom en 1-1/2 timme..försökte somna om för det var så tidigt på morgonen men vaknade upp flera gånger av att jag nästan kissade i sängen. Trodde först på UVI men det gjorde inte ont och sen försvann det, efter det har jag varit mer kissnödig än vanligt men inte så som den morgonen.. I samband med detta har jag varit förskyld med halsont som kommer och går, snorig och feberkänslor.
Jag har iallafall inte haft tillgång till graviditetstest under dessa dagar men haft massa ÄL test hemma. Jag har använt tre stycken under veckan och sträcken verkar bli starkare för varje dag, imorse var det nästan exakt som kontrollstrecket. Jag har bim 17/8, alltså om en vecka. Vad tror ni? Är det värt att ta ett gravtest redan? Känns fruktansvärt tidigt!
Sorry för långt inlägg! :)