• Tessaloniki

Rösta för sommartiden!

Nej, detta är inte en tråd som kommer säga åt dig att rösta på ett specifikt parti, utan detta handlar om en omröstning på EU-nivå där de eventuellt kommer att ta upp frågan om att ta bort sommar- eller vintertiden och enbart ha en enda tid. 

De flesta i vårt avlånga land gynnas ju av sommartiden (eftersom vi får en "extra" soltimme, så att säga) så om ni är som jag och känner att det är deprimerande att byta tillbaka till vintertid ("normaltid") så bör ni göra denna undersökning. 
    I slutet av undersökningen får man specificera vilken av tiderna man föredrar att behålla som normaltid.

Det är bara 4 dagar kvar att rösta i denna omröstning!

Detta är länken till EU:s undersökning:

ec.europa.eu/eusurvey/runner/2018-summertime-arrangements%20kan%20man%20avge%20sina%20synpunkter.

Och om ni inte vill klicka direkt på den så kan ni gå genom denna debattartikel som är publicerad på aftonbladets hemsida:

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/oRaV2a/gor-som-jag--rosta-for-sommartiden

Skynda er att lägga er röst! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-12 07:32
    Det verkade bli något knas med länken, här är den igen!

ec.europa.eu/eusurvey/runner/2018-summertime-arrangements%20kan%20man%20avge%20sina%20synpunkter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-12 07:33
    Haha, okej, det blev knas ändå! Rekommenderar att gå genom Aftonbladets debattartikel! :)

• Svar på tråden Rösta för sommartiden!
  • Drottningen1970

Blir gärna av med påfundet sommartid. Har faktiskt aldrig träffat nån som tycker det är särskilt vettigt. Ställer bara till problem.

• Aniiee
    Drottningen1970 skrev 2018-08-12 09:03:19 följande:

Blir gärna av med påfundet sommartid. Har faktiskt aldrig träffat nån som tycker det är särskilt vettigt. Ställer bara till problem.

Jag är exakt tvärt om, anser att vi ska ha sommartid året runt. 
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • ThomasW

En timme extra sol. Har di tänkt på hur det påverkar isen på Grönland ?

• Aniiee
    ThomasW skrev 2018-08-12 11:02:02 följande:

En timme extra sol. Har di tänkt på hur det påverkar isen på Grönland ?

Nu var du rolig =P
  • Drottningen1970
    Aniiee skrev 2018-08-12 10:49:52 följande:

Jag är exakt tvärt om, anser att vi ska ha sommartid året runt. 

Jah skiter i vilket. Bara detta knas med att BYTA tid upphör..,
  • Swagger

Jag röstade för permanent vintertid. Om det blir permanent sommartid så är det också ok, bara de slutar med denna galna tidsomställning hela tiden!

• Swagger

Jag cyklar tidigt till jobbet. När det äntligen blivit ljust när jag cyklar till jobbet så kommer sommartiden och jag får cykla i mörker i några veckor till. Deprimerande!

• Aniiee
    Drottningen1970 skrev 2018-08-12 11:10:04 följande:
    Ja, det håller jag med om
  • Nandez
    Drottningen1970 skrev 2018-08-12 11:10:04 följande:
    Instämmer, jag måste ta medicin vid ett visst klockslag så tidsomställningen ställer till det för mig.
Svar på tråden Rösta för sommartiden!