• Anonym (Ledsen)

Helt ensam

Hej!

Känner att jag vill skriva av mig lite.

Jag är inte 30 år fyllda, ensamstående med 1 son på ett år. Pappan finns inte med i bilden sedan i början pga stort missbruk. Jag lider av psykisk ohälsa och bipolär sjukdom. Jag har levt i ett förhållande med fysisk våld i 4 år. Gått hos kurator och psykolog sedan jag var 13 år.. Jag är helt ensam, har inte en endaste vän, alla har försvunnit och dom jag gick i skolan med hälsar inte ens när vi ses, rykten säger att dom flesta ogillar mig idag, varför vet jag inte. Hade bra vänner på skoltiden men efter skolavslutningen i 9an så var alla som bortblåsta. Jag har haft en vän, men vet inte om jag ska kalla henne för vän då hon pratar mycket skit om mig och jag får skylla mig själv att jag blivit misshandlad osv. Så vi har ingen kontakt idag alls sedan 2 år tillbaka. Jag har försökt få kontakt men ingen respons. Jag känner mig så ensam! Försöker komma ut men jag känner mig dum och uttittad. Min mamma är den enda jag har. Har två syskon med men dom har sina egna liv. Jag har tre hundar och en katt. Bor i ett hus själv med min son. Men kvällarna är värst. Känner mig misslyckas och äcklig. Känner att alla hatar mig och Ja, gråten kommer varje kväll. Ibland även dödslängtan. Jag lever för min son, men ska livet se ut så här? Inte en endaste gång har jag blivit bjuden på något. Min sons pappa använde mig endast som hushållerska så någon kärlek fanns egentligen aldrig Där! Jag blev glad att någon ville ha mig! Mitt andra ex som misshandlade mig har gjort så en hel stad fullständigt hatar mig och jag kan knappt gå in på Ica i den staden utan att någon säger något elakt till mig. Alla känner mitt ex där. Han åkte ändå fast för misshandel på mig men ändå är det jag som ljuger och är sjuk i huvudet. Usch, jag mår absolut inte bra, jag pratar redan med kurator och psykolog men de hjälper inget! Bytt flera gånger men inget hjälper. Finns det någon som har tips på hur man kanske kan få en bättre syn på ett ensamt liv. ????????

• Svar på tråden Helt ensam
  • Anonym (Nina)

Hemskt att vara ensam. Jag har en dotter på 2år och är också ensam. Jag vill bli din vän.

• Bondbönan

Kontakta svenska kyrkan, det är lättare att vara ensam i sällskap. Du behöver inte vara kristen. Där finns det alla möjliga aktiviteter, som kör, kyrkans barntimmar osv. Börja med att ringa diakonen och berätta om din situation. 

Och jag har svårt att tro att en hel stad dömer dig, det är de som gör det som du kanske märker, men resten gör det definitivt inte. 

• Anonym (heart)

Jag tycker att du ska försöka flytta. Man kan inte fly från sina minnen och problem, men man kan mycket lättare starta om på nytt på en ny plats.

Så byt stad och jobb. Peppa dig själv med den personen du vill vara! Det är ok att spela en roll i början, tillslut blir man "rollen" och hittar sig själv.

På en ny plats vet ingen vem du är, vad du har för bakgrund. Du kan dela med dig av det du väljer att dela med dig av.

Jag flyttade och det var det bästa jag gjort. Jag är ingen som umgås mycket med vänner men jag har helt underbara kollegor på jobbet och är glad och framåt, vågar ta för mig.

Hade jag bott kvar hade jag fortfarande varit den rädda lilla tjejen med stämpeln som alla andra gav mig.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (heart) skrev 2018-08-12 12:04:47 följande:

Jag tycker att du ska försöka flytta. Man kan inte fly från sina minnen och problem, men man kan mycket lättare starta om på nytt på en ny plats.

Så byt stad och jobb. Peppa dig själv med den personen du vill vara! Det är ok att spela en roll i början, tillslut blir man "rollen" och hittar sig själv.

På en ny plats vet ingen vem du är, vad du har för bakgrund. Du kan dela med dig av det du väljer att dela med dig av.

Jag flyttade och det var det bästa jag gjort. Jag är ingen som umgås mycket med vänner men jag har helt underbara kollegor på jobbet och är glad och framåt, vågar ta för mig.

Hade jag bott kvar hade jag fortfarande varit den rädda lilla tjejen med stämpeln som alla andra gav mig.

Jag har flyttat precis till hus på annan ort. Jag är sjukskriven så jobbar inte. Kommer inte jobba på minst 1 år framåt.
  • Anonym (A)

Vilket län bor du i? Är också ensam

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (A) skrev 2018-08-12 12:35:45 följande:

Vilket län bor du i? Är också ensam

Skaraborg :)
  • Richard1986

Går du i kbt-terapi ? Det passar en del men inte alla. En del psykologer och samtalsterapeuter jobbar annorlunda.

• Anonym (Ledsen)
    Richard1986 skrev 2018-08-12 13:32:36 följande:

Går du i kbt-terapi ? Det passar en del men inte alla. En del psykologer och samtalsterapeuter jobbar annorlunda.

Nej de gör jag inte. Men har gått hos psykolog i över 10 år och de hjälper ingenting. Pratar av mig lite men när man kommer hem igen är ångesten och ensamheten där igen. :(
  • Anonym (Hej)

Hej!

Har det likadant med mitt barn. Helt själva. Tänker på detta varje dag det är så sorligt.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hej) skrev 2018-08-12 17:38:48 följande:

Hej!

Har det likadant med mitt barn. Helt själva. Tänker på detta varje dag det är så sorligt.

Du kanske vill prata lite så slipper vi vara helt ensamma :) kan vara skönt att prata med någon :)
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-12 21:47:45 följande:

Du kanske vill prata lite så slipper vi vara helt ensamma :) kan vara skönt att prata med någon :)

Jovisst, hur kontaktar jag dig isf?
  • Anonym (Liknande)

Hej. Jag har upplevt liknande som du. Oxå misshandel där det var jag som fick utstå smutskastning o förtal efter det. Många vände mig ryggen. Dom som inte levt i misshandel, förstår inte hur det är. Och hur illa gärningspersonen kan göra mot den som blivit drabbad.

Jag har inte vågat knyta nya kontakter pga det. För jag litar inte på någon längre. Jag sitter oxå ensam i hus med två små barn...

• FörstaFrun

Skriv till mig om du vill, jag känner mig också rätt ensam. Har bara familj och släkt att träffa om och om igen. Min man och jag har en dotter på 7 år. Vore Jätte Roligt om du ville skriva med mig och bli en vän.  

• FörstaFrun

Skriv till mig om du vill, jag känner mig också rätt ensam. Har bara familj och släkt att träffa om och om igen. Min man och jag har en dotter på 7 år. Vore Jätte Roligt om du ville skriva med mig och bli en vän.  

Svar på tråden Helt ensam