• Anonym (-)

Kvinna 160 cm, 50 kg. Undervikt, smal, normalvikt eller mullig?

Som rubriken lyder. Var skulle ni placera mig? Har inga bröst och ingen röv, smala ben och smal mage, men däremot relativt kraftig benstomme över axlar osv. 

• Svar på tråden Kvinna 160 cm, 50 kg. Undervikt, smal, normalvikt eller mullig?
  • Anonym (F)

Skulle säga normal. Är själv 165cm och väger 53-54. Jag definierar inte mig själv som smal. Har du dessutom kraftig benstomme tycker jag det är svårt att se dig som en smal eller underviktig person.

• Anonym (A)

Jag är 163 och väger runt 45. Tycker jag själv är rätt fet... Inte tjock så men ändå, har en del fett. Du är alltså kortare och väger mer. Samtidigt säger du att du har kraftig benstomme, jag har smal/klen/tunn benstomme (vad man nu kallar det). Så jag vet inte. Du är normal kanske.

• Meriall

Du är normalviktig på den smala sidan. Dippar du ett enda kilo ner blir du underviktig. Du borde nog väga ca 5 kg mer för att vara hälsosam med tanke på din benstomme.

Anonym (A) skrev 2018-08-12 22:37:24 följande:

Jag är 163 och väger runt 45. Tycker jag själv är rätt fet... Inte tjock så men ändå, har en del fett. Du är alltså kortare och väger mer. Samtidigt säger du att du har kraftig benstomme, jag har smal/klen/tunn benstomme (vad man nu kallar det). Så jag vet inte. Du är normal kanske.

Fet? Din syn på din egen kropp är tyvärr inte norna. Oavsett vilken kroppsbyggnad du har kan inte din vikt till din längd vara fet eller ens överviktig. Du är rejält underviktig. När man är underviktig fungerar inte ens hjärna optimalt vilket förmodligen är anledningen till att du ser dig själv som fet.
  • Anonym (A)
    Meriall skrev 2018-08-12 22:43:23 följande:

Du är normalviktig på den smala sidan. Dippar du ett enda kilo ner blir du underviktig. Du borde nog väga ca 5 kg mer för att vara hälsosam med tanke på din benstomme.

Fet? Din syn på din egen kropp är tyvärr inte norna. Oavsett vilken kroppsbyggnad du har kan inte din vikt till din längd vara fet eller ens överviktig. Du är rejält underviktig. När man är underviktig fungerar inte ens hjärna optimalt vilket förmodligen är anledningen till att du ser dig själv som fet.

Lägg ner. Du har ingen aning om hur jag ser ut. Har aldrig påstått att jag är tekniskt överviktig men ja däremot fet. Har rätt mycket kroppsfett.
  • Meriall
    Anonym (A) skrev 2018-08-12 22:50:00 följande:

Lägg ner. Du har ingen aning om hur jag ser ut. Har aldrig påstått att jag är tekniskt överviktig men ja däremot fet. Har rätt mycket kroppsfett.

Du har inte mycket kroppsfett nej. Men klart att du har fett. Det betyder inte att du är fet.
  • Anonym (A)
    Meriall skrev 2018-08-12 22:51:53 följande:

Du har inte mycket kroppsfett nej. Men klart att du har fett. Det betyder inte att du är fet.

Jo det har jag. Du har som sagt ingen aning om hur jag ser ut så snälla sluta. Det är ju pinsamt. Du vet inte bättre än mig hur min kropp ser ut.
  • Mongoliet

3-5 kilos övervikt om du är fit

• Anonym (.)
    Anonym (A) skrev 2018-08-12 22:55:29 följande:
    Jo det har jag. Du har som sagt ingen aning om hur jag ser ut så snälla sluta. Det är ju pinsamt. Du vet inte bättre än mig hur min kropp ser ut.
    Fast det är en medicinsk omöjlighet att du är fet. Däremot kan du ha en kroppsuppfattning som gör att du ser dig själv som det.
  • Meriall
    Anonym (A) skrev 2018-08-12 22:55:29 följande:

Jo det gör jag faktiskt. Har arbetat med personer som har en sådan kroppsuppfattning som du. Det är omöjligt att du är fet om du inte ljugit om din vikt. Jag förstår att det kan vara jobbigt att ta till sig men det är så.
  • sextiotalist
    Anonym (-) skrev 2018-08-12 22:32:08 följande:

Som rubriken lyder. Var skulle ni placera mig? Har inga bröst och ingen röv, smala ben och smal mage, men däremot relativt kraftig benstomme över axlar osv. 

Du är absolut smal, ditt BMI gränsar ligger på nedre gränsen.
  • sextiotalist
    Anonym (A) skrev 2018-08-12 22:50:00 följande:
    Håller med (A), du har troligen för lite fett tom. Normal procentuell fettprocent för en kvinna (vuxen då) ska vara mellan 20-30%.
    Fettet behöver kroppen för att t.ex producera hormoner (t.ex östrogen).

Har du normal menstruation?
  • Anonym (Lard ass)
    Anonym (-) skrev 2018-08-12 22:32:08 följande:

Nej, usch. Jag har varit där du är. Inte kul att vara så fet. Rulla fram. Vore jag du skulle jag satsa på att gå ned 10-12 kg.
  • Aniiee
    Anonym (A) skrev 2018-08-12 22:37:24 följande:

Jag är 3 cm kortare än du och 3 kg tyngre och jag är ungefär lika överviktig och har lika mycket fett som en vårvaken rävunge.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • sextiotalist
    sextiotalist skrev 2018-08-13 11:51:04 följande:
    Håller med (A), du har troligen för lite fett tom. Normal procentuell fettprocent för en kvinna (vuxen då) ska vara mellan 20-30%.
    Fettet behöver kroppen för att t.ex producera hormoner (t.ex östrogen).

Har du normal menstruation?
    Korrigerar, jag håller INTE med (A) utan Meriall
Svar på tråden Kvinna 160 cm, 50 kg. Undervikt, smal, normalvikt eller mullig?