• Äldre 12 Aug 23:26
    9503 visningar
    11 svar
    11
    9503

    Potatis med trådar?!

    Jag köpte en 5 kgs påse potatis på willys för några dagar sedan. Kokade den och skulle äta. Inget problem förräns jag känner i munnen att jag har nåt som kan liknas vid sytråd i munnen, jag tar ut det, och det är som potatistrådar. Äckligt.
    Jag fortsatte ändå käka sen, men det hände igen och igen.

    Vad är det för äckligheter? Jag älskar ju potatis men det här var äckligt.
    Det här har hänt tidigare, men då har potatisen haft groddar på sig som jag tagit bort, men de här potäterna var ju nya från butiken.

    Att gå tillbaks till butiken med potatisen är givetvis att föredra nu, men jag har inget kvitto kvar. Kanske kan det gå då jag är stamkund där.

  • Svar på tråden Potatis med trådar?!
  • Äldre 13 Aug 01:30
    #1

    Bara för att potatisen var ny från butik, betyder inte att den var ny. Jag har inte tagit upp årets potatisskörd ännu och din potatis kan mycket väl vara förra årets skörd. 

  • Äldre 13 Aug 03:29
    #2

    Men om det varit förra årets skörd, så hade väl potatisen varit skrynkliga och full med groddar (osäljbara). De här såg ju ut som de skulle.

  • Äldre 13 Aug 06:38
    #3

    Hahahahahhahahahahha 
    Vet inte vad i denna tråd som var roligast, kanske den detaljerade beskrivningen av potatisen och dina känslor över trådarna. så kul!

  • Äldre 13 Aug 22:48
    #4

    Aha va kul. :) Nu var ju inte tråden menad som komik dock. Men nu när du säger det, man kanske skulle satsa lite mer på författandet :)
    Ps, det här var min första tråd på familjeliv, skapade kontot igår.

  • Äldre 15 Aug 05:56
    #5
    Fredde B skrev 2018-08-13 03:29:26 följande:
    Men om det varit förra årets skörd, så hade väl potatisen varit skrynkliga och full med groddar (osäljbara). De här såg ju ut som de skulle.

    Har märkt när man odlat själv, att potatis kan få konstiga saker i sig.
    Men just trådar har jag nog inte märkt någon gång.


    hur många meter var det?
  • Äldre 16 Aug 22:59
    #6

    Jag gick idag tillbaks till butiken, utan kvitto och förklarade alltihop. Jag kollade även i butiken om de hade mer av denna potatissäcken, det var helt rensat, så kanske fler som rapporterat om detta.
    Det här var ju också första gången i höst (!) som jag sett att de haft 5 kgs påsar med potatis. Men nu var allt borta i vilket fall.
    Och jag fick tillbaks pengarna, trots att jag inte kunde stärka att jag köpt potatisen där. Men jag är som sagt stamkund.

  • Bertra­m
    Äldre 16 Aug 23:26
    #7

    Kanske var spolmaskar eller nåt?

  • Äldre 17 Aug 05:43
    #8
    Fredde B skrev 2018-08-16 22:59:18 följande:

    Jag gick idag tillbaks till butiken, utan kvitto och förklarade alltihop. Jag kollade även i butiken om de hade mer av denna potatissäcken, det var helt rensat, så kanske fler som rapporterat om detta.
    Det här var ju också första gången i höst (!) som jag sett att de haft 5 kgs påsar med potatis. Men nu var allt borta i vilket fall.
    Och jag fick tillbaks pengarna, trots att jag inte kunde stärka att jag köpt potatisen där. Men jag är som sagt stamkund.


    Bra jobbat! har du googlat på det??
  • Äldre 17 Aug 21:19
    #9
    Bertram skrev 2018-08-16 23:26:12 följande:

    Kanske var spolmaskar eller nåt?


    Fy fan va äckligt. Men nej, det var inget levande. Påminner som sagt om trådar.
  • Äldre 17 Aug 21:20
    #10
    bullen1984 skrev 2018-08-17 05:43:10 följande:
    Bra jobbat! har du googlat på det??
    Jag googlade innan jag skapade tråden. Hade jag hittat nåt vettigt hade jag antagligen inte skapat tråden. En märklighet.
  • Äldre 18 Aug 06:09
    #11
    Fredde B skrev 2018-08-17 21:20:35 följande:
    Jag googlade innan jag skapade tråden. Hade jag hittat nåt vettigt hade jag antagligen inte skapat tråden. En märklighet.
    Då är det jävligt skumt!!! 
Svar på tråden Potatis med trådar?!