• Corneliass

Barnnamn!

Hej! Jag väntar mitt första barn,.Vi vet inte än vad det är för kön så jag skulle verkligen uppskatta ifall ni kunde skriva både pojknamn och flicknamn :)

Dom vi har på listan nu är:

Zacharias
    Adrian
    Leon

Joline
    Noomi

Så jag skulle verkligen uppskatta er hjälp!

Kram

Gravid med första barnet
  • Svar på tråden Barnnamn!
  • Ffelicia

Väntar också mitt första och detta är namn jag samlat på mig :)

Pojke: Elias, Liam, Benjamin, Leon, Levi, Adrian, Elton, Noel, Ludvig, Theo, Matheo, Julian, Frans, Jack

Flicka: Saga, Ella, Elina, Eline, Ellen, Molly, Svea, Leonore, Stella, Jolie, Tilda, Livia, Sally, Cleo, Julie, Noelle, Liv, Mila, Milea

• Corneliass
    Ffelicia skrev 2018-08-15 17:34:10 följande:

Väntar också mitt första och detta är namn jag samlat på mig :)

Pojke: Elias, Liam, Benjamin, Leon, Levi, Adrian, Elton, Noel, Ludvig, Theo, Matheo, Julian, Frans, Jack

Flicka: Saga, Ella, Elina, Eline, Ellen, Molly, Svea, Leonore, Stella, Jolie, Tilda, Livia, Sally, Cleo, Julie, Noelle, Liv, Mila, Milea

Väldigt fina! 
    Gravid med första barnet
  • jonadav

Gillar Zacharias och Joline av de ni har på listan, båda har funnits med på min egna.

Raphael, Levi, Isaac, Dante, Felix, Elliot, Viggo, Gabriel, Jasper

Nike, Vera, Embla, Noelle, Liva, Mila, Saga, Ophelia

• Anonym (:))

Ska försöka lista några namn som är i samma stil som de namnen du valt ut.

Pojk: Gabriel, Lukas, Loke, Noel, Frans, Jonathan, Ludvig, Vidar, Edvin, Vilgot, Milo, Noah
    Flick: Freja, Olivia/Livia, Naomi, Naima, Jolie, Nicoline/Nicolina, Emelina/Emmeline, Celine, Zaria, Stella, Emilia, Amelie, Jannike.

• Corneliass
    jonadav skrev 2018-08-17 18:21:20 följande:

Gillar Zacharias och Joline av de ni har på listan, båda har funnits med på min egna.

Raphael, Levi, Isaac, Dante, Felix, Elliot, Viggo, Gabriel, Jasper

Nike, Vera, Embla, Noelle, Liva, Mila, Saga, Ophelia

Tusen Tack till er båda! 
    Anonym (:)) skrev 2018-08-21 00:57:22 följande:

Ska försöka lista några namn som är i samma stil som de namnen du valt ut.

Pojk: Gabriel, Lukas, Loke, Noel, Frans, Jonathan, Ludvig, Vidar, Edvin, Vilgot, Milo, Noah
    Flick: Freja, Olivia/Livia, Naomi, Naima, Jolie, Nicoline/Nicolina, Emelina/Emmeline, Celine, Zaria, Stella, Emilia, Amelie, Jannike.

Gravid med första barnet
  • Nimzay

Kan ju börja med att berätta vad jag tycker om era förslag:

Bäst av era förslag gillar jag ju helt klart Adrian som är ett av favoritnamn - väldigt vackert och ståtligt. <3
    Även Zacharias tycker jag väl egentligen låter ganska vackert och ståtligt. Leon tycker jag är ett fint och gulligt namn, som kan låta snyggt och vuxet på samma gång. Med andra ord ger jag alla era pojknamnsförslag tummen upp! ;)

Era förslag på flicknamn tycker jag väl att är rätt okej, ganska fina, gulliga osv. ;)

Och här är lite förslag på namn som jag kommer på:      ;)

André, Alexander, Benjamin, Fabian, Sixten, Linus, Lukas, Elias, Emanuel, Emil, Matthias, Tobias, Maximilian, Markus, Natanael, Conrad, Christian, Gabriel...

Jacqueline, Celine, Claire, Clara, Clotilde, Christine, Dianne, Gabrielle, Gabriella, Jasmine, Josefine, Louise, Estelle, Stella, Marie, Mimmi, Naima, Nadja, Natalie, Amelie, Emelie, Emilia, Lydia, Julia, Juliette, Ottilia, Alicia, Alice, Alina, Adina, Ada, Adele, Adrienne, Isabelle, Lisette, Ellinore, Eleonora, Sabina...

• Corneliass
    Nimzay skrev 2018-08-21 10:00:25 följande:

Kan ju börja med att berätta vad jag tycker om era förslag:

Bäst av era förslag gillar jag ju helt klart Adrian som är ett av favoritnamn - väldigt vackert och ståtligt. <3
    Även Zacharias tycker jag väl egentligen låter ganska vackert och ståtligt. Leon tycker jag är ett fint och gulligt namn, som kan låta snyggt och vuxet på samma gång. Med andra ord ger jag alla era pojknamnsförslag tummen upp! ;)

Era förslag på flicknamn tycker jag väl att är rätt okej, ganska fina, gulliga osv. ;)

Och här är lite förslag på namn som jag kommer på:      ;)

André, Alexander, Benjamin, Fabian, Sixten, Linus, Lukas, Elias, Emanuel, Emil, Matthias, Tobias, Maximilian, Markus, Natanael, Conrad, Christian, Gabriel...

Jacqueline, Celine, Claire, Clara, Clotilde, Christine, Dianne, Gabrielle, Gabriella, Jasmine, Josefine, Louise, Estelle, Stella, Marie, Mimmi, Naima, Nadja, Natalie, Amelie, Emelie, Emilia, Lydia, Julia, Juliette, Ottilia, Alicia, Alice, Alina, Adina, Ada, Adele, Adrienne, Isabelle, Lisette, Ellinore, Eleonora, Sabina...

Oj, vad fina namn du fick till där! Tack :D 
    Gravid med första barnet
  • Nimzay
    Corneliass skrev 2018-08-21 10:18:09 följande:
    Oj, vad fina namn du fick till där! Tack :D 
    För all del! ;D
Svar på tråden Barnnamn!