Hon vill inte träffa min son
Anonym (Orolig) skrev 2018-08-13 15:29:24 följande:
Och hon är verkligen ingen dålig människa. Jag vet att hon verkligen, verkligen velat etablera en relation med min son. Men det skulle innebär att hon på något sätt blev vuxen på riktigt, och det vore ett väldigt stort steg för henne att ta. Hon har nog väldigt mycket jobb kvar att göra med sig själv, och frågan är väl om det är något hon behöver sköta på egen hand, utan mig och min son. Om hon ens klarar av det.
Min styvdotter (som också är 7 år gammal) bor hos oss 12 nätter av 14. Varför? För att hans nya fru är précis like egoistisk som din flickvän. Dom har till och med skaffat 3 barn till men hans fru står fortfarande inte ut med sin (och min) styvdotter.
Jag har också en 7 årig dotter som bor hos oss 50% av tiden. Skulle min fru inte villja träffa min dotter hade hon aldrig blivit min fru. Hänger du med i resonemanget?
Jag kan ju bara tala om min egna erfarenhet och det är att min styvdotter mår väldigt dåligt av att hennes pappa valt sin nya fru över henne...
Googla på Narcissism och se om det stämmer in på din flickvän:
Narcissism är en individs självupptagenhet, självförhärligande och överdrivna tro på den egna förmågan. Termen kommer från namnet på den grekiska mytologiska figuren Narcissus, en vacker yngling som blev förälskad i sin spegelbild när han såg den för första gången i en källa.