Hon vill inte träffa min son
Min exman har träffat en ny kvinna som inte är barnkär. Hon har sagt att hon aldrig skulle bo med honom och barnen om de alltid var där. Men hon ?står ut? när det nu är varannan vecka. Som jag förstått det passar hon på att jobba mycket under deras veckor. Hon är inte dum mot barnen eller så. Kan köpa fina saker till barnen etc. Men de lider av det. Barn är fenomenala på att känna av sånt som ligger under ytan. Det är mycket regler där för att hon så benhårt ?behöver? ha det på sitt sätt. Det märks på dem att de inte kan slappna av hos sin pappa. Visa hela registret av känslor och vara trygga att de är älskade hur de än är. Det är hjärtskärande att se. Pappans relation blir också successivt sämre. Det är till mig och min sambo de kommer med förtroenden och viktiga saker i deras liv. Sedan ber de ibland mig framföra saker till sin pappa. Han verkar inte riktigt inse vad han mister. Han ser mest till att hon inte är elak eller så, och det är hon som sagt inte. Självklart skulle de inte kräva av sin pappa att han väljer bort henne. Barn är lojala. De tänker mer på föräldrarna.
Mitt råd är att välja bort denna kvinna. Du riskerar en sämre relation till din son. För livet.
Det finns så många fina människor att bli kär i. Men son-pappa är något alldeles särskilt. Din särbo blir kanske också lyckligare om hon träffar någon som passar bättre med vad hon söker.
Varmt lycka till.