Hon vill inte träffa min son
Eftersom hon inte har egna barn så finns risk att hon inte klarar av att relatera bandet mellan en förälder och dennes barn. Och hon är överhuvudtaget inte intresserad att involvera sig i din son. Jag hade inte satsat på den kvinnan faktiskt. Hon verkar ha noll empati vilket får mig att tro att hon inte är en speciellt trevlig person. Att hon vill vara solen som ditt liv kretsar kring även när ni är ute bland folk känns otroligt omoget.
Jag var ihop en kort tid med en man som inte gillade min son, däremot min dotter. Han hade svårt för pojkar överhuvudtaget och därmed nonchalerade han min son helt, medan han gav min dotter uppmärksamhet. Behöver jag säga att den relationen blev jävligt kort?
Går man in i en relation där en av parterna av barn från tidigare förhållanden, eller båda, så måste man också anstränga sig för att få till relationen med de barn man själv inte är förälder till. Det säger sig självt! Antingen engagerar man sig eller så skaffar man en ny partner.
Jag hade sagt till dig att faktiskt sparka ur kvinnan ur ditt liv. Det är inte värt det!