• Canadasvensk

Hon vill inte träffa min son

jrockyracoon skrev 2018-08-15 22:26:30 följande:
    Och dessutom, om du läser mitt inlägg igen så märker du att jag är tydlig med att man ska skilja sig om man verkligen måste. Så det betyder att när det gäller din mammas relation skulle jag rekommendera skilsmässa p.g.a. missbruksproblemen, så nej, min inställning är inte att man inte ska få skilja sig. Bara att man inte ska komma dit, för det är det bästa för barnen.

Sen tycker jag det är fint av dig att inte skuldbelägga din mamma som valde denna man (och som inte skilde sig från honom när det stod uppenbart att han missbrukade). Det kanske är lättaste sättet att gå vidare för dig, jag respekterar det totalt. Men jag som inte känner din mamma, skulle vilja säga att det antagligen fanns varningstecken. Det baserar jag på att det oftast finns det, och missbruk är oftast något som utvecklas under lång tid. 

Att ta till flaskan när saker går emot, är ett sådant varningstecken. Eller att ha en extra vurm för alkohol. Eller att ha väldigt mycket problem i sitt liv rent allmänt. Därtill kan man titta på partnerns föräldrar, för att snappa upp saker där.

Det är hemskt, egentligen, vad alkoholen ställer till med. (Nu vet jag ioförsig inte om det var alkohol inblandat, men ändå)

Jag vet att jag framstår som taskig som driver den här ansvarsfrågan, men glöm inte att det gör jag för barnens skull. Du hamnade i det här träsket, men kanske något annat barn slipper om folk analyserar lite mer innan och söker efter varningstecken.
    Jag håller med i mycket av det du säger och jag tror man skulle kunna summera det så här: Det är för jävla lätt att skilja sig idag... Nalle
Svar på tråden Hon vill inte träffa min son