Säga upp sig under studier eller inte?
Hej jag funderar på att utbilda mig.
Drömmen har länge varit att bli sjuksköterska, men jag har aldrig varit ett "läshuvud" och känner mig osäker på om jag faktiskt skulle klara av den utbildningen.
Men funderar istället på att gå Undersköterska-linjen: (först, vilket kanske låter onödigt för vissa, eftersom man inte direkt kan komplettera sen)
*Den är kortare
*Något jag känner mig säker på att jag klarar
*Får en inblick i vården och erfarenhet.
*Tänker kanske bättre att utbilda sig till sjuksköterska när sonen är äldre och mannen har jobb.
*Utbilda mig till uska på distans? (vilket skulle vara omöjligt med sjuksköterskeprogrammet)
Har en man som är arbetslös och en son på snart 2 år. Därav kan jag inte köra fullt ut med studier tyvärr.
Kommer tvingas gå ner från 100% till 50-70% på mitt nuvarande jobb till våren.
Så tänker att jag kanske ska utbilda mig till Uska på distans eller iallafall flexibelt, så man slipper ta studielån =)
Har läst många som tagit den utbildningen på distans och kräver nog disciplin.
Men någon här med erfarenhet? Går det att jobba samtidigt som man studerar och har ett barn hemma? Förstår att man får åka iväg och studera i lugn och ro när det krävs.. men vill liksom inte vara helt frånvarande som mamma..
Eller borde jag säga upp mig? Och ta studielån istället. så att jag bara fokuserar på studierna? Tips och råd?
En annan fråga.. om jag jobbar halvtid samtidigt, får man fortfarande studiebidrag då?