Han förkovrar sig inte och har dålig allmänbildning
Först ut så har han en gedigen universitetsutbildning och har varit framgångsrik i sin karriär men det som har börjat irritera mig mer och mer är att han aldrig läser en dagstidning eller andra tidningar och böcker. Han läser aldrig nyheter på internet ens en gång och har noll vilja att lära sig något verkar det som. Han läser inga bloggar, inga forum, ingenting där han kan lära sig något. Han kan inte föra diskussioner om speciellt mycket för han vet ju inget!
Han påstår att han är för trött för att läsa tidningen för att få ett hum om världsläget men han har ju tid att spela spel på mobilen och kolla sportresultat hela kvällarna och helgerna. Så den ursäkten faller ju ganska rejält. Det här har hållit på i många år så det är inget nytt men jag börjar störa mig väldigt mycket på att aldrig kunna prata om något som resten av världen har lite koll på just för att han inte vet något någonsin. Jag tycker att det är väldigt oattraktivt att ha noll intresse av att lära sig nya saker. Det enda han kan något om är sport, mobilspel och sen sitt jobb men inte tillräckligt för att utveckla sitt jobb för han förkovrar sig inte där heller. Är det konstigt att jag reagerar på hans ovilja och ointresse att ha ett hum om lite allt möjligt?