Mammor i Halmstad?
Är gravid med mitt första barn och har BF nu på fredag (17/8). Känner inte direkt någon som ska få barn just nu och undrarom det fnns det några andra mammor i Halmstad som vill följas åt den första tiden? :)
Är gravid med mitt första barn och har BF nu på fredag (17/8). Känner inte direkt någon som ska få barn just nu och undrarom det fnns det några andra mammor i Halmstad som vill följas åt den första tiden? :)
Vad roligt! Är det ditt första barn också?
Hur har din graviditet varit? :)
Har ändå haft en ganska bra graviditet! Mådde lite illa i början, men det var inte så farligt. Dock haft foglossning sen typ v. 17 - inte superkul. Men det värsta har ju ändå varit nu mot slutet med halsbränna, svullen ÖVERALLT och den jävla värmen som jag aldrig trodde skulle försvinna ;P
Min bebis har kommit! Samson heter han och föddes 19/8. Har haft fullt upp här hemma med att försöka fatta att jag blivit mamma och allt som hör därtill med hormoner och gud vet vad!
Hur mår ni?
Förlossningen var ganska lång (enligt mig iallafall), 27 timmar tog det. Började bra, kunde hantera värkarna men fick sedan ta epidural. Den var helt fantastisk - kunde till och med ligga och sova en liten stund. Men sen visade det sig att Samson låg lite snett i mitt bäcken så det spelade ingen roll hur bra jag krystade, han satt liksom fast. Så det hela slutade med klipp o h sugklocka - som var mitt mardrömscenario.. Men personalen var helt fantastisk!
Jobbigt med mardrömsscenariot :O men skönt med bra personal! Blev det många stygn? Jag är rätt skrajj för att spricka jättemycket eller att behöva bli klippt.. Men man får väl ta det som det kommer :)