• Äldre 14 Aug 11:17
    6254 visningar
    7 svar
    7
    6254

    Brunt och färskt blod v 6+1

    Hej allihopa! Jag plussade med mitt andra barn för några veckor sedan och fick ganska tidigt bruna flytningar som sakta gått över till väldigt mörkbruna blödningar (fortfarande inte lika mycket som mens men tillräckligt för att behöva ha trosskydd) och igårkväll kom det även lite färskt blod när jag gick på toaletten som droppa och kom på pappret när jag torkade mig. Nu är det tillbaks till mörkbruna små blödningar. Detta har pågått i ca 2 veckor nu. Fick bruna flytningar och blödningar med mitt första barn tidigt i graviditeten också så jag vet att det inte behöver betyda missfall nödvändigtvis, men jag fick aldrig färskt blod med honom. Har inte mer ont i magen än lite mensmol och illamåendet och tröttheten blir bara värre och värre för varje dag. Någon som har varit med om färska blödningar där det inte blivit missfall? Och fick ni komma på vul pga färska blödningar? Fick inte det med sonen då min bm sa att bruna blödningar/flytnibgar var vanligt. Kram på er!

  • Svar på tråden Brunt och färskt blod v 6+1
  • Äldre 14 Aug 11:24
    #1

    Helt omöjligt att svara på, det kan betyda missfall men det behöver inte vara det heller. Många får blödningar och allt går bra, för mig har det alltid varit ett dåligt tecken, både blodblandade flytningar och mindre blödningar medans andra blöder sig igenom hela graviditeten.

    VUL 6+1 är lite tidigt, men du kan boka in ett privat UL runt vecka 8, då ser man säkert om fostret har hjärtslag eller inte.

    All lycka till! Hoppas det går bra.

  • Äldre 14 Aug 11:30
    #2

    Jag har blött både färsk blod och brunt i båda mina graviditeter, och allt har varit bra med bebisen. Båda gångerna faktiskt i v 7 och med en hel del molvärk. Har även haft missfall, men då var det aldrig brunt och alla symptom försvann.

  • Äldre 14 Aug 16:40
    #3

    Tacksam för svaren! :)

  • Ljbs
    Äldre 14 Aug 20:43
    #4

    Tre fullgångna graviditeter här.

    Efter att ha upplevt min fjärde graviditet känner jag stt jag så snart som möjligt borde gjort ett vul med den erfarenheten jag fick, men det är ju jag.

    Hade som du under de tolv veckor jag var gravid. Bm sa att det kunde vara så men jag kände att något var fel.

    Jag ville inte göra ett vul privat för jag litade och hoppades lite för mycket på bm ( som självklart bara ville lugna mig) men om jag hade tagit tjuren vid hornen så hade jag besparat med multum nervositet, oro och ledsamhet. Hade sluppit gått runt o tro att jag bar på vad som skulle bli en bebis, för fostret hade varit dött sedan v 6.

  • Äldre 14 Aug 20:50
    #5

    Blödde rött och så mycket att binda krävdes med första barnet v.7 och var övertygad om ett 5:e missfall. Det var dock en ofarlig blödning och sonen är idag 20 månader. Glad

  • Äldre 28 Sep 14:20
    #6

    Tack för svaren allihopa! Har inte varit inne på ett tag men har imorgon gått 13 fullgångna veckor och allt har gått bra änsålänge så är så lycklig!????

  • Äldre 28 Sep 14:21
    #7

    Vet inte varför det kom massor med frågetecken. Det skulle vara en gubbe med hjärtögon :)

Svar på tråden Brunt och färskt blod v 6+1