• Äldre 14 Aug 17:30
    5937 visningar
    8 svar
    8
    5937

    Vegetarisk kost

    Hej allihopa! jag behöver hjälp. Försöker äta mycket vegetariskt men har noll inspiration och är dessutom ingen stjärnkock. 

    Vill också vara nyttig, inte äta snabba kolhydrater men mycket protein osv. 

    Hit me with your best recept!


    vegetarisk kost
  • Svar på tråden Vegetarisk kost
  • Äldre 14 Aug 19:00
    #2
  • Äldre 14 Aug 19:06
    #3

    Kikärtcurry

    2 burkar kikärtor

    2 bukar passerade tomater

    Buljong

    Spiskummin

    Garam marsala

    Gul lök

    Babyspenat

    Stek lök och fräs med garam marsala och spiskummin.

    Häll i kikärtor och tomater och buljongtärning. Låt koka ihop.

    Blanda i spenat i slutet.

    Serveras med ris.

    Brukar steka lite halloumi eller servera med naan.

    Tror det är ett gammalt ICA recept från början, men brukar köra på känsla.

    Sjukt gott!

  • Äldre 15 Aug 05:53
    #4
    +1
    Ellendellen skrev 2018-08-14 17:30:49 följande:
    Hej allihopa! jag behöver hjälp. Försöker äta mycket vegetariskt men har noll inspiration och är dessutom ingen stjärnkock. 

    Vill också vara nyttig, inte äta snabba kolhydrater men mycket protein osv. 

    Hit me with your best recept!

    Betyder detta att kött ingår i din kost?

    Annars alltid ha böner redo och färdigkokta i kylen, blir både billigt och gott och bra alternativ för minska eller ta bort kött ur sin kost.


    hur många meter var det?
  • Äldre 15 Aug 06:25
    #5

    Jag tipsar som vanligt om www.vegomagasinet.se/, oslagbara för inspiration och tips. 
    Testade själv deras matjestårta i helgen när vi hade gäster hemma, den gick hem stort kan jag säga.
    Men hur gott det än vore så lever inte människan endast av smörgåstårta. Glad

    En återkommande favorit här för att den är god, snabb och lättlagad är pasta med tomat och nötter.
    Koka din favoritpasta.
    Fräs nötter som du gillar, jag brukar ta cashew, i lite olja.
    Tillsätt körsbärstomater, (gärna dom i burk) .
    Låt det puttra nån minut, 
    Blanda i ruccola, vitlök, salt och peppar, riven ost och så den färdigkokta pastan direkt i pannan. 
    Ät och njut direkt. 

  • Äldre 15 Aug 18:09
    #6

    Hej, 

    Djurens rätt driver en sida som heter Vegokoll.se där man har otroligt mkt vegetariska recept som är gudomligt goda. 

    Vidare så börjar fler och fler matbutiker på nätet ha kategorier med vegetariska produkter som kan hjälpa dig att hitta lite halvfabrikat som kan vara till stor hjälp när man har ont om tid. 

    På senare tid har det också dykt upp liknande aktörer som prisjakt och pricerunner fast inom kategorin mat som jämför matbutikers produkter och priser och är en riktigt bra guide i djungeln. Nedan har du Matspar som har en egen kategori för vegetariska produkter: www.matspar.se/kategori/vegetariska-produkter

    ket.se har också en hel del recept från kända kockar: www.koket.se/mat/specialkost/vegetariskt

    In och njut av den vegetariska världen!!! :)

  • neverp­reggo
    Äldre 15 Aug 23:01
    #7

    Portionenundertian gör bra recept!

  • Äldre 15 Aug 23:05
    #8
    +1

    www.javligtgott.se/

    Min räddare när fantasin tryter!

Svar på tråden Vegetarisk kost