Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom

Jag har läst hela ditt inlägg och kan konstatera att detta skulle kunna vara min ex fru som skrivit. Det avviker lite men i stora hela identiskt. 

Jag som den andra parten i äktenskapet kan bara uttala mig från min sida. Och jag skulle nog börja så här.
    Innan du går vidare var respektfull mot din man oavsett vad du tycker. be om skilsmässa, löp betänketiden ut, fullfölj innan du går vidare. 

det största sveket mest orespektfulla det mest vidriga min ex fru gjorde var att gå bakom ryggen på mig.

Jag hade varit okej och inte känt någon skuld eller skap eller respektlöshet från hennes sida om hon bara hade avslutat allt först. Men hon gjorde det som du funderar över. 

mitt största misstag var att jag tog tillbaka henne och kämpade för att få tillbaka henne.
    nu i efterhand 3 år senare inser jag att det misstaget ledde till att hon återigen tog kontakt med samma kille.

hade jag fått göra om hade jag aldrig försökt kämpa och få tillbaka henne för 3 år sedan.
    Det är mitt största misstag.

Mitt andra råd/alternativ till dig är att helt enkelt inte prata mer med den killen för det enda som kommer ut av det är att du skadar dig själv och din självbild, andra kommer tappa respekt för dig för du blir den man inte kan lita på, du kommer skada dina barn, och det du får leva med resten av ditt liv är att du kommer vara den som förstörde hela familjen och den skuld och skam det medför en kan du aldrig bli av med.
    även om du intalar dig att det var rätt och att du inte känner någon skuld eller skam, så är det ingen som hör dig i dina tankar.

jag önskar dig lycka till och att du gör ett klokt val. 

men jag är nog ledsen att säga det det är inte din man som är problemet i relationen det är du.

Svar på tråden Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom