• legomum

Glutenintolerant

Det borde du ju kunna göra. Visst kan du idag börja utesluta allt gluten ur din kost så blir du bättre.

Men det blir ju helt fel på testet hos läkaren om du gör så.

Men om du orkar vänta till din läkartid för att få ett ordentligt svar och diagnos kan det kanske vara bra att få veta hur tarmarna mår.

För har du gått länge med detta kan man ju få följdsjukdomar.

Jag hade nog litat på testet och väntat på läkartiden utan att utesluta gluten ur kosten.

• legomum
    Anonym (Lillis) skrev 2018-08-16 20:18:22 följande:

Ringde idag 1177 för att rådfråga hur jag skulle göra. Hon skrattade åt mig... att jag gjort ett självtest från apoteket sa hon inget om men att jag fått tips om att det kunde vara gluten min trötthet beror på skrattade hon åt två gånger under samtalet. Blev så ledsen...

Har jag inga stora magproblem så kan det inte vara gluten fick jag till svar innan jag la på luren.

Strunta i vad den tanten svarade. Glutenintolerans kan ge lite variationer på symtom och det måste inte vara svart eller vitt för att få eller inte få en diagnos.

Någon här skrev ju tidigare att inga test är helt 100 utan för att bli helt säker måste en biopsi göras.

Gå på det du vet och känner. Räkna ner dagarna till läkarbesöket och ta hand om dig så länge.
Svar på tråden Glutenintolerant