Får sjuksköterska och patient umgås privat?
Hej!
Vad säger reglerna om detta?
Hej!
Vad säger reglerna om detta?
Får och får. Finns inga reglera som styr det mest rekommendationer. Beror ju på situation och om det finns en pågående vård eller inte. Och på vilken nivå de umgås?
Får och får. Finns inga reglera som styr det mest rekommendationer. Beror ju på situation och om det finns en pågående vård eller inte. Och på vilken nivå de umgås?
Får patienten vård nu eller är vården avslutad? Dom kände inte varandra innan?
Får patienten vård nu eller är vården avslutad? Dom kände inte varandra innan?
Jag inser nu att jag läste tråden alldeles för snabbt. Läste det som psykiatriker istället för sjuksköterska inom psykiatr, missde helt och hållet ssk.
Ber om ursäkt.
Jag inser nu att jag läste tråden alldeles för snabbt. Läste det som psykiatriker istället för sjuksköterska inom psykiatr, missde helt och hållet ssk.
Ber om ursäkt.
Ber om ursäkt.
Men vad för relation har de? Tycker det också ör avgörandet. Är det en kärleksrelation eller om de umgås mer som kompisar pga att den som mår dåligt tex inte har några vänner och att ssk umgås för att hjälpa personen även privat.