• LillaAw

Blastocystodling? Orolig

Hej,

Jag fick idag reda på att vi fick 5 ägg befruktade efter äggplock och ivf igår. Nu vill de långtidsodla dessa i 5 dagar. Jag är bara orolig att inget ska klara dig till dag 5.

Hur många brukar klara sig?

Hur många av era klarade detta?

Vi gjorde en mix där 5 ägg fick icsi och 5 ägg vanlig ivf. Samtliga "icsi-ägg" klarade sig men inga av de med "vanlig" ivf. Min sambos spermier befruktade alltså inga själv medan icsi lyckades på 5/5 vilket de sa var bra. Är väldigt orolig att inte få något tillbaka på måndag bara. :/

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Svar på tråden Blastocystodling? Orolig
  • Emsan90

Efter vårt äggplock i torsdags blev 6 stycken befruktade via icis. I tisdags sattes en blastocyst in i mig och tre gick till frysen!

• LillaAw
    Emsan90 skrev 2018-08-16 11:43:57 följande:

Efter vårt äggplock i torsdags blev 6 stycken befruktade via icis. I tisdags sattes en blastocyst in i mig och tre gick till frysen!

Åh vad skönt att höra. Behöver massa Solskenshistorier för kommer gå som på nålar här hemma till på måndag!
  • MrsAJ88

När vi fick vår dotter (2-dagars) långtidsodlade de resterande 5 embryon varav 2 blev blastocyster. Ofta långtidsodlar man om det är typ 5 eller fler, är det färre är risken för stor att det inte blir någon återföring.

• Emsan90

Jag håller tummarna för dig LillaAw. Jag hade exakt samma tankar som du när vi fick reda på att dom ville odla vidare alla våra. Det kommer nog gå bra, tänk positivt! 5 dagar går fort :)

• LillaAw
    Emsan90 skrev 2018-08-16 12:04:11 följande:

Jag håller tummarna för dig LillaAw. Jag hade exakt samma tankar som du när vi fick reda på att dom ville odla vidare alla våra. Det kommer nog gå bra, tänk positivt! 5 dagar går fort :)

Tack för peppen <3 hoppas du snart får plus med din blastocyst :) Jag är egentligen glad att de vill odla för de är större chans med blastocyst men det hör väll till att vara orolig just nu.
  • kattnos

Om de vill långtidsodla alla ägg borde ju det betyda att alla ser så fina ut att det är svårt att välja vilket som är bäst att sätta tillbaka som man vanligtvis gör efter två dagar. Vi hade 21 befruktade ägg som blev 12 blastocyster, vi körde totalfrys för att jag inte skulle bli övestimulerad men har nu 11 kvar i frysen och jag har en sovande 2 veckor gammal son på bröstet :)

BF 16/7
  • LillaAw
    kattnos skrev 2018-08-16 14:14:00 följande:

Om de vill långtidsodla alla ägg borde ju det betyda att alla ser så fina ut att det är svårt att välja vilket som är bäst att sätta tillbaka som man vanligtvis gör efter två dagar. Vi hade 21 befruktade ägg som blev 12 blastocyster, vi körde totalfrys för att jag inte skulle bli övestimulerad men har nu 11 kvar i frysen och jag har en sovande 2 veckor gammal son på bröstet :)

Ja jag antar att de valde att odla vidare för de såg rätt lika ut just nu. Sen får man väl se om någon är finare än någon annan på dag 5. Vad härligt att det lyckades för dig och så många fina blastocyster! Otroligt! :)
  • askyfullofstars
    kattnos skrev 2018-08-16 14:14:00 följande:

Vilket resultat! Har du högt AMH-värde? Hur gammal är du? Grattis!
  • LillaAw

Från 5 embryon tlll 7 befruktade. Idag sa de att på dag två fanns det 7 för två till hade börjat dela sig från de äggen de gjorde "vanlig" ivf på.

Igår fanns det bara 5 befruktade och samtliga från icsi-äggen.

(De gjorde icsi på 5 ägg och vanligt ivf på 5 ägg)

Konstigt! Kanske är de inte lika bra om de är så långsamma... det här är en vetenskap! Men glada besked helt klart :)

Svar på tråden Blastocystodling? Orolig