• LillaAw

Blastocystodling? Orolig

Hej,

Jag fick idag reda på att vi fick 5 ägg befruktade efter äggplock och ivf igår. Nu vill de långtidsodla dessa i 5 dagar. Jag är bara orolig att inget ska klara dig till dag 5.

Hur många brukar klara sig?

Hur många av era klarade detta?

Vi gjorde en mix där 5 ägg fick icsi och 5 ägg vanlig ivf. Samtliga "icsi-ägg" klarade sig men inga av de med "vanlig" ivf. Min sambos spermier befruktade alltså inga själv medan icsi lyckades på 5/5 vilket de sa var bra. Är väldigt orolig att inte få något tillbaka på måndag bara. :/

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Svar på tråden Blastocystodling? Orolig
  • kattnos
    askyfullofstars skrev 2018-08-16 21:15:12 följande:

Vilket resultat! Har du högt AMH-värde? Hur gammal är du? Grattis!

Tack! Mitt amh låg före ivf-försöker på 10,5. Jag var 30 år när vi började behandlingen. Uppenbarligen var jag väldigt lättstimulerad för totalt fick vi ut 40 ägg på vårt äggplock på en inte särskilt hög dos gonal-f.
    BF 16/7
  • askyfullofstars
    kattnos skrev 2018-08-17 18:02:49 följande:

Tack! Mitt amh låg före ivf-försöker på 10,5. Jag var 30 år när vi började behandlingen. Uppenbarligen var jag väldigt lättstimulerad för totalt fick vi ut 40 ägg på vårt äggplock på en inte särskilt hög dos gonal-f.

Har du PCOS? Jag hade AMH 9.01 för 1 år sedan. Är 29 år. Vad hade ni för problem?
  • kattnos
    askyfullofstars skrev 2018-08-17 18:25:43 följande:

Har du PCOS? Jag hade AMH 9.01 för 1 år sedan. Är 29 år. Vad hade ni för problem?

Nej - inga symptom på det iaf och inget som togs upp i vår utredning. Vi var oförklarligt barnlösa. Det enda som jag själv upplevde som ett problem var något långa cykler, i genomsnitt 35 dagar. Men efter att vi fick ut så många ägg så har jag funderat på om det kan bero på det i alla fall.
    BF 16/7
  • askyfullofstars
    kattnos skrev 2018-08-17 19:54:39 följande:

Nej - inga symptom på det iaf och inget som togs upp i vår utredning. Vi var oförklarligt barnlösa. Det enda som jag själv upplevde som ett problem var något långa cykler, i genomsnitt 35 dagar. Men efter att vi fick ut så många ägg så har jag funderat på om det kan bero på det i alla fall.

Samma här. Nämndes inget om PCOS. Vad hade du för Gonal dos? :)
  • kattnos
    askyfullofstars skrev 2018-08-17 19:55:50 följande:

Samma här. Nämndes inget om PCOS. Vad hade du för Gonal dos? :)

Startade dosen med 125 och vid ul sänktes dosen först till 112,5 och sen till 100. Vid första ul:er syntes 15 äggblåsor men vid det uppföljande syntes 33 st.. och totalt fick vi ut 40 ägg vilket såklart ledde till totalfrysning.
    BF 16/7
  • LillaAw

Tyvärr klarade sig igen av våra så vi fick aldrig någon återföring. Blev helt knäckt när de ringde måndag morgon och sa det.

• UndrandeSökare
    LillaAw skrev 2018-08-23 14:31:45 följande:

Tyvärr klarade sig igen av våra så vi fick aldrig någon återföring. Blev helt knäckt när de ringde måndag morgon och sa det.

Det var tråkigt att höra, jag beklagar att inget av embryona klarade sig. Kommer ni försöka igen med nytt äggplock eller byta tilläggdonation nästa gång istället?
  • Emsan90

Vad tråkigt att höra @LillaAw :( hoppas det går bättre om ni försöker igen. Ge inte upp! Vet hur det känns att misslyckas gång på gång. Vi misslyckades denna gång också, mensen kom på ruvardag 6 och har hållt på sedan dess!

• LillaAw
    UndrandeSökare skrev 2018-08-23 22:55:47 följande:

Det var tråkigt att höra, jag beklagar att inget av embryona klarade sig. Kommer ni försöka igen med nytt äggplock eller byta tilläggdonation nästa gång istället?

Vi ska köra nytt försök nu direkt i denna cykel. Min äggkvalitet tror inte läkaren det är något fel på så det är inte tal om äggdonation. Vi har manlig faktor men läkaren trodde mer det var otur. Och han sa även att det är inte alla som kan göra blastocyster så vi kommer få återföring dag 2-3 nästa gång :) hoppas på bättre tur då.
  • LillaAw
    Emsan90 skrev 2018-08-24 09:49:56 följande:

Vad tråkigt att höra @LillaAw :( hoppas det går bättre om ni försöker igen. Ge inte upp! Vet hur det känns att misslyckas gång på gång. Vi misslyckades denna gång också, mensen kom på ruvardag 6 och har hållt på sedan dess!

Ja va riktigt knäckt. Får ta nya tag med nytt protokoll och nya sprutor. Ska kombinera gonalf och menopur det hör gången. Kanske kan det göra något :) ledsen att det inte gick denna gång för er. Ta hand om er och sörj ett tag, stor kram!
  • Grodan7

Det låter bra med ett kombiprotokoll lillaAw. För mig funkade det väldigt bra med 187,5 IE Menopur och 150IE Gonal-F. 13 ägg ut och alla befruktades. resultatet ligger i min mage nu. Är i vecka 20. Hoppar in här ibland och följer er som kämpar. Era historier berör så mycket och jag önskar er all lycka till!

• Bunny on speed

Totalt på två plock:

19 ägg

16 mogna

12 befruktade

11 delar sig onormalt och får kastas

1 sätta tillbaka på dag 5

Blir det en tredje runda kommer jag be om annan medicin, läst att puregon kan inverka negativt på äggen förmåga att dela sig.

Bunnies, it must be bunnies!
  • authentic
    LillaAw skrev 2018-08-23 14:31:45 följande:

Beklagar verkligen att inga överlevde :( Jag har varit med om precis samma sak en gång. Jag minns att jag gick från toppen till att sjunka djupt ner i besvikelsen avgrund.

Vet att jag läst någonstans att ni har Jan Holte på Linné som er läkare. Han är min favorit, tycker han är väldigt duktig. Vi har också manlig faktor men vi får hålla oss enbart till ISCI.

Jag håller på och sprayar just nu och ska påbörja en mix av Gonal-f och Menopur på onsdag. Vårt första försök som vi betalar för själva.
    Grodan7 skrev 2018-08-25 07:39:59 följande:

Det låter bra med ett kombiprotokoll lillaAw. För mig funkade det väldigt bra med 187,5 IE Menopur och 150IE Gonal-F. 13 ägg ut och alla befruktades. resultatet ligger i min mage nu. Är i vecka 20. Hoppar in här ibland och följer er som kämpar. Era historier berör så mycket och jag önskar er all lycka till!

Vad glad jag blir av att läsa att allting löper på bra för dig:) Vet att jag skrivit i samma tråd som dig förut. 
Svar på tråden Blastocystodling? Orolig