• Äldre 17 Aug 08:29
    7644 visningar
    11 svar
    11
    7644

    Turkiet i Oktober??

    Kan man åka till Turkiet i Oktober, tänker på vädret och värmen? Såg nån tabell där det stod 26 på dagen, 24 i vattnet och 14 på natten, sen i november blev det plötsligt mycket kyligare. Så därför tänkte jag fråga om nån har livs levande erfarenhet av Turkiet i Oktober.

  • Svar på tråden Turkiet i Oktober??
  • Äldre 17 Aug 08:54
    #1

    Ingen?

  • Äldre 17 Aug 08:58
    #2

    Oktober är definitivt höst i Turkiet/Medelhavet. Kan vara jätteskönt där ändå, men tro inte att det är sommarväder. Jag brukade åka till Grekland i början/mitten av september då det fortfarande var varmt i luften och vattnet, men senare än så skulle jag inte resa om jag var ute efter badsemester.

  • Äldre 17 Aug 09:00
    #3
    Aliona skrev 2018-08-17 08:58:54 följande:

    Oktober är definitivt höst i Turkiet/Medelhavet. Kan vara jätteskönt där ändå, men tro inte att det är sommarväder. Jag brukade åka till Grekland i början/mitten av september då det fortfarande var varmt i luften och vattnet, men senare än så skulle jag inte resa om jag var ute efter badsemester.


    Aha.. Okej. Vart skulle du åka på hösten om du var ute efter badsemester?
  • Äldre 17 Aug 09:01
    #4

    Så länge Erdogan driver utvecklingen mot mindre demokrati o med tyrrani kommer Turkiet inte få en krona av mina semesterpengar iaf.

  • Äldre 17 Aug 09:30
    #5
    villbusa skrev 2018-08-17 09:01:05 följande:

    Så länge Erdogan driver utvecklingen mot mindre demokrati o med tyrrani kommer Turkiet inte få en krona av mina semesterpengar iaf.


    Det var inte min fråga...
  • Thomas­W
    Äldre 17 Aug 16:19
    #6

    Boka flyg och boende separat. (Norwegian + booking.com)

    Boendet betalas i lokal valuta när du kommer ner.
    (Och just nu så rasar valutan varje dag)

  • Äldre 17 Aug 17:19
    #7
    Teresia0407 skrev 2018-08-17 09:00:09 följande:

    Aha.. Okej. Vart skulle du åka på hösten om du var ute efter badsemester?


    Bara på kriterierna att det ska vara ordentligt varmt och inte allt för långt borta hade jag nog valt Egypten (Hurghada eller Sharm kanske) eller Israel (Eilat).

    Har också varit på Teneriffa i december och det var bra.

    Om du ändå vill till Turkiet/Grekland-trakten så borde du ha störst värmechanser på Cypern.
  • Äldre 17 Aug 17:31
    #8

    Jag har varit i Turkiet i oktober ett flertal gånger och det har varit som svensk sommar.

    Det går jättebra att sola och bada.

    En enda gång har jag haft lite otur med vädret, då regnade och åskade det ett pardagar i följd.

    Chansen för toopenväder är god om du nöjer sig med värme som en svensk sommar!

  • Äldre 20 Aug 08:30
    #9

    Okej! Det verkar som att man ändå kan åka dit i oktober. Egypten är uteslutande. Spanien brukar dock ha ganska jämnt väder hela året va?

  • Äldre 26 Aug 00:01
    #10

    Hej!

    Du kan visst åka till Turkiet i okt! Skulle säga som en svensk sommar! ( har lägenhet i Turkiet )

  • annaer­ikss
    Äldre 9 Sep 20:24
    #11

    Hej!

    Har varit i Turkiet i slutet av oktober och har då haft ca 33 grader på dagarna och runt 20 grader på kvällarna. Havet är inte jättevarmt men poolen fungerar :)

Svar på tråden Turkiet i Oktober??