• Aen87

Är min 5 åring normal?

Vad jobbigt det låter som du/ni har det. Lever du ensam med henne? Jag tycker det låter som du ger järnet med henne och förstår verkligen att du är frustrerad. Jag kan tycka att det absolut kan accepteras att barn (och människor överhuvudtaget) är olika, och det mesta du beskriver skulle kunna vara normalt som enskild faktor, men sammantaget så känns ju något knepigt. Jag tror inte på att du ställer för höga krav på barnet, klart man måste kunna ställa krav på barn, det är ju en del av uppfostran. Min femåring har heller inte koll på veckodagar, mer än att hon kan säga dem efter varandra och att lördag är efter fredag, hon äter också så det är kladd runt munnen osv. Men i övrigt fungerar hon väl och rent socialt utmärkt.

Jag tycker inte du ska vara orolig för BUP, beskriv dina tankar, vad du gjort för att försöka förbättra situationen osv. Jag kan inte se något, i denna text åtminstone, som skulle få bup att bli orolig över din förmåga att ta hand om henne och definitivt inte att socialtjänsten skulle anse att din dotter skulle må bättre någon annanstans. Den eventuella problematiken skulle ju knappast bli bättre av att vända på hennes värld. Nej du behöver verkligen inte vara orolig utifrån det som jag kan läsa. Självklart måste du få hjälp med henne. All lycka till!

• Aen87
    annaståhl skrev 2018-08-18 10:00:09 följande:

Tack förresten!

Ja precis, förstår att situationen är att allt är deluxe, och att liksom inte utvecklas i bordsskicket något är ett ?symtom? på att något (inte nödvändigtvis diagnos eller sjukdom, jag har ingen aning om det givetvis) är lite galet. Och som sagt, du verkar göra ett kanonjobb! Det finns säkert verktyg att lära sig som gör det enklare för er men det är ju svårt att veta innan du får veta vad allt beror på.
Svar på tråden Är min 5 åring normal?