• Anonym (Mamma­)
    Äldre 18 Aug 19:07
    4428 visningar
    23 svar
    23
    4428

    Kemisk kastrering av barn

    Är det någon här som har erfarenhet av det? Kan effekten bli permanent?

  • Svar på tråden Kemisk kastrering av barn
  • Äldre 18 Aug 19:23
    #11
    Anonym (Mamma) skrev 2018-08-18 19:10:18 följande:

    Jag vill veta andras erfarenhet, hittar inget vettigt när jag googlar heller.


    Du hittar inget vettigt för att ämnet i sig är högst ovettigt.
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 19:24
    #12
    Dr Nail skrev 2018-08-18 19:23:01 följande:

    Du hittar inget vettigt för att ämnet i sig är högst ovettigt.


    Du vet inte vad du pratar om.
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 19:26
    #13
    Anonym (A) skrev 2018-08-18 19:22:49 följande:

    Eh varför skulle man vilja stoppa puberteten?


    För att det skadar ett barn som är allt annat än redo för det.
  • Anonym (A)
    Äldre 18 Aug 19:28
    #14
    +1
    Anonym (Mamma) skrev 2018-08-18 19:26:02 följande:
    För att det skadar ett barn som är allt annat än redo för det.
    Snackar vi om en 3-åring som håller på att komma i puberteten eller vad handlar det om? Låter otroligt sjukt att kastrera sitt eget barn för att förhindra att det kommer i puberteten.
  • Anonym (..)
    Äldre 18 Aug 19:29
    #15
    Anonym (A) skrev 2018-08-18 19:22:49 följande:

    Eh varför skulle man vilja stoppa puberteten?


    Har börjat bli en metod vid transutredningar. Där barnet inte bestämt sig om vilket kön de vill vara eller för att det inte är lämpligt att göra en könskorrigering i väldigt ung ålder så för att göra en eventuell könskorrigering lättare när de fyllt 16-18 så kan man alltså stoppa puberteten så att de inte utvecklas till det födda könet. Skulle de sedan ångra sin trans läggning och vilja vara kvar i sittfödda kön så är det bara att släppa fram puberteten.
  • Anonym (...)
    Äldre 18 Aug 19:32
    #16

    MEN HALLÅ DET ÄR EN TROLLTRÅD FATTAR NI VÄL??!

  • Anonym (för tidig kille)
    Äldre 18 Aug 19:32
    #17

    Barn som hamnar i för tidig pubertet brukar hormonbehandlas, inte kastreras. Prata med barnets läkare.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 18 Aug 19:32
    #18

    Som jag ser det är ts antingen ett otäckt peddo som har något barn i sin närhet /eller tänker skaffa sig något barn och sedan hindra det barnet att hamna i puberteten för att fortsätta kunna förgripa sig på barnet (eller i alla fall sexuellt dreggla över det). Mindre troligt förhoppningsvis.

    Det jag hoppas och tror, är att ts är den mamma som för någon månad sedan hade en tråd om hur hon skulle göra för att skjuta upp puberteten för sin dotter som pg NPF diagnos skulle få hemska trauman om hon fick sin menstruation och tvingades se blod. (För då kommer ts frågeställning åtminstone ur goda avsikter).

    Som svar ts, nej man kan inte "kemiskt kastrera" barn. "Kemisk kastrering" kan endast göras av vuxna (och har så vitt jag vet endast aktivt utförts på män) som genomgått puberteten. Att ha puberteten bakom sig är en förutsättning för att denna typ av kastrering skall kunna ske och syftet med den är att "minska sexlusten" och inget annat.

    Ts, om du är den mamman är fortfarande svaret att du måste prata med dotterns läkare.

  • Äldre 18 Aug 19:34
    #19
    Anonym (Mamma) skrev 2018-08-18 19:24:59 följande:

    Du vet inte vad du pratar om.


    Uppenbarligen vet inte ens GOOGLE vad DU pratar om....

    Lol...
  • Anonym (Ge dig)
    Äldre 18 Aug 19:35
    #20

    Låter som om det skulle vara enklare att lobotomera föräldrar som är så grymma.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 18 Aug 19:40
    #21
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 19:40
    #22

    Ja jag har skrivit om det tidigare och det är inget sjukt med min fråga. Fick veta igår att det är kemisk kastrering de använder sig av.

    Både familj, skola och vården är överens om att hon inte är redo, men ordet kastrering låter så skrämmande.

  • Äldre 20 Aug 23:03
    #23
    Anonym (Mamma) skrev 2018-08-18 19:40:41 följande:

    Ja jag har skrivit om det tidigare och det är inget sjukt med min fråga. Fick veta igår att det är kemisk kastrering de använder sig av.

    Både familj, skola och vården är överens om att hon inte är redo, men ordet kastrering låter så skrämmande.


    Det är bara ett ord! Att släcka ut könshormonerna blir bristande intresse/förmåga till sex (för ungdomar och vuxna) och att puberteten inte kommer igång (hos barn). Det är ju inte så att man skär ut könsorganen direkt. Det fina med "kemisk kastrering" är att den är reversibel - alltid! Den dag hon är mogen att gå in i puberteten är det bara att sluta ta medicinerna.
Svar på tråden Kemisk kastrering av barn