Inlägg från: Anonym (Ree) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ree)

"Här röstar alla på SD"

Ja vad ska man säga, just nu är SD dom enda som får mitt förtroende, ja det är mycket invandringsfrågan som styr. Jag är medveten om deras andra frågor och tycker många är hysteriska kring dem. Liknar mer skrämselpropaganda än något annat, man märker att inbitna sossar och moderater är rädda för att SD ska ta för många röster.

• Anonym (Ree)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-20 10:21:06 följande:
    SÅ du skulle inte ha något problem om Sverige styrdes av en regering med samma värderingar som regeringarna i Iran, Somalia, Afghanistan mfl länder?
    Det var detta jag menade med hysteri. Exempelvis vill SD lägga sista fria abortveckan på en nivå som flera andra EU-länder har.

Om du tycker att SD är samma sak som dessa länder så vet du helt enkelt inte vad du talar om. Det hela vore lite som att jag påstod att bara för att du röstar på Vänsterpartiet så vill du ha samma värderingar som Stalin och Mao Zedong.

Dessutom skiljer sig exempelvis Iran och Somalia mycket, det går inte bara att klumpa ihop "elaka" länder på det viset.
  • Anonym (Ree)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-08-20 11:31:31 följande:
    Om man kollar WVS kulturkarta har SD mycket gemensamt med exempelvis Ghana, Somalia, Iran, Pakistan mfl länder. Det de inte har så mycket gemensamt med är de svenska värderingar som placerar Sverige längst upp i högra hörnet av kartan.
    Okej, skulle SD någonsin börja förespråka könsstympning eller burka så kommer jag nog byta röst. Som det är nu har jag svårt att se likheten, oavsett vad någon karta säger.
Svar på tråden "Här röstar alla på SD"