• pdysfbkq

Att växa upp med en dominerande mamma

Har du testat att bemöta denna del av dig själv och istället vara konfliktsökande och skapa konflikter som du vet att du kan gå segrande ur? Måhända kan det stärka din egen resistans och lära dig vara dominant när situationen kräver det.

• pdysfbkq
    Anonym (Svag man) skrev 2018-08-20 20:35:12 följande:
    Ja jag har börjat säga mer vad jag tycker och så. Men kan få dåligt samvete efteråt ibland.
    Vilket är för att ditt undermedvetna är primat till att reagera så. Testa att programmera om den aspekten av dig själv det går i en handvändning, men det kräver att man arbetar målmedvetet med sig själv.
  • pdysfbkq
    Anonym (Svag man) skrev 2018-08-20 21:05:54 följande:
    Ja problemet är dock att det kan vara svårt att förutse på förhand när en konflikt är påväg, och när det sker oväntat hamnar jag typ i fight or flight läge.
    Föreslår att du förhåller dig helt likgiltig till konflikten då det inte är hos dig som konflikten äger rum om du initierar den utan den existerar då enbart hos motparten således kan du stålsätta dig och vid det motsatta är det också bara att förhålla sig likgiltig.
  • pdysfbkq

Underligt med tanke på att det är just conflikt of interest som precis all kommunikation baseras på annars hade kommunikation inte behövs från början då hade allt varit strömlinjeformat och alla hade varit nöjda.

Man ska inte ha vänner eller någon personlig anknytning till andra när det gäller konflikter. Det är svaghet och enbart till ens egen nackdel. Men med det sagt bör man dock ha någon form av social finess för att inte trampa på för många tår.

Svar på tråden Att växa upp med en dominerande mamma